ЗА ТОВАРНИОТ ВОЗ ОД КИНА ДО ЕВРОПА

Додека некои земји се обидуваат да ја политизираат темата на синџирите на снабдување за геополитички и стратегиски придобивки, железницата Кина-Европа е пример за тоа што може да се постигне кога два региона се интегрираат преку инфраструктурата.
„Преминот Алатав и пристаништето Хоргос, две главни железнички пристаништа во автономниот регион Ксинџијанг Ујгур во северозападна Кина, управуваат со повеќе од 70.000 товарни воза од Кина до Европа од почетокот на нивното работење“, објави неодамна „Хсинхуа“. Регионот, кој е порта кон Централна и Западна Азија, стана витален транзитен центар за извоз на појдовни стоки во Европа, како и траса за железницата Кина-Европа, која е во функција од 2011 година. Постојано растејќи во однос на опсегот и бројот на градови учесници, железницата опслужила над 36.000 воза во период од една деценија.
Железницата Кина-Европа овозможува транспорт на стоки преку копно од исток во Шангај до запад во Лисабон и затоа е примарен гарант за снабдување со стоки и стабилност на синџирот на снабдување за копното на Евроазија. За возврат, тоа го прави олеснувач на економска интеграција, фактор за намалување на инфлацијата и погодност за сите страни учесници. За таа цел, железницата имала клучна улога во снабдувањето на Европа и други земји во периоди и сценарија кога стандардните транспортни линии биле недостапни или прекинати.
За синџирите на снабдување да работат ефикасно, тие мора да бидат меѓусебно поврзани преку силни логистички мрежи, кои овозможуваат стоката да се испраќа брзо, безбедно и економично. Тоа бара триангулација на бродската, железничката и патната инфраструктура, што овозможува големиот товар непречено да се движи низ географските пречки.
Железницата е побрза, побезбедна и поисплатлива од превозот, а железницата Кина-Европа поврзува два континента и ја заобиколува долгата и потенцијално опасна потреба за превоз. Додека на контејнерскиот брод може да му треба еден месец да стигне до европско пристаниште, како на пример од Шангај до Пиреја во Грција, железницата Кина-Европа може да испорачува стоки кон запад за нешто помалку од една недела. Тоа им дава на доставувачите конкурентна предност во задоволувањето на побарувачката со испорака на стоки со четири пати поголема брзина.
Кога пандемијата на ковид-19 ги загрози пристанишните операции на глобално ниво, што предизвика огромни доцнења на превозот и ги зголеми трошоците за поморскиот товар, железницата Кина-Европа одигра многу важна улога во обезбедувањето на европските земји да ги исполнат нивните зголемени барања за медицинска опрема и резерви. Со оглед на нарушувањето на глобалните синџири на снабдување, железницата Кина-Европа дејствуваше како успешна опција и обезбеди поевтина алтернатива на воздушниот или поморскиот товар, овозможувајќи многу брзо преместување на резервите во европските земји, задоволувајќи ја побарувачката за маски, лична заштитна опрема и соодветно на тоа потребната стока.
Во 2021 година беа направени рекордни 15.183 патувања со воз на маршрутата на Евроазија, превезувајќи 1,46 милион контејнери, соопшти кинескиот државен железнички оператор. Заклучно со јануари 2022 година, повеќе од 50.000 патувања со воз донеле контејнерски товар во вредност од 240 милијарди американски долари во 180 града во 23 земји во Европа, покажаа бројките на кинеската државна железничка групација.
Во овој случај, додека некои земји се обидуваат да ја политизираат темата на синџирите на снабдување за геополитички и стратегиски придобивки, железницата Кина-Европа е пример за тоа што може да се постигне кога два региона се интегрираат преку инфраструктура. Дури и надвор од прашањето за Европа, има многу земји без излез на море на маршрутата што немаат шанса да набавуваат стоки преку поморски превоз, што ја попречува нивната способност да станат клучни извозници. Сепак, железницата им обезбеди можности да го зголемат сопствениот извоз и на исток и на запад.