Изложбата нè води на имагинарно патување низ метаморфозите на телото и дефиницијата за човештвото, вели уметничката директорка на Биеналето, Сесилија Алемани, објаснувајќи ги насловот и темата на 59. Биенале на уметноста во Венеција, кое беше одложено за една година поради пандемијата и ќе се одржи од 23 април до 27 ноември 2022 година

Подготовки за 2022 година

Венециското биенале на уметноста во 2022 година ќе се одржи под насловот „Млеко од соништата“, тема што уметничката директорка на Биеналето, Сесилија Алемани, ја позајми од надреалистичката мексиканска сликарка и писателка Леонора Карингтон (1917-2011), инспирирана од моменталната состојба на човештвото и потребата за негово преиспитување.
Според објаснувањето на Сесилија Алемани, Карингтон опишала магичен свет во кој животот постојано се преиспитува низ призмата на имагинацијата, каде што секој може да се промени, трансформира, да стане нешто друго или некој друг.
– Изложбата нè води на имагинарно патување низ метаморфозите на телото и дефиницијата за човештвото – вели Алемани, објаснувајќи ги насловот и темата на 59. Биенале на уметноста во Венеција, кое беше одложено за една година поради пандемијата и ќе се одржи од 23 април до 27 ноември 2022 година.

Во 1950-тите, додека живеела во Мексико, Леонора Карингтон илустрирала мистериозни приказни, најпрво директно на ѕидовите на нејзината куќа, а потоа и во малата тетратка наречена „Млеко од сонот“.
– Раскажани во стил сличен на сон, кој ги плаши и младите и старите, приказните на Леонора Карингтон опишуваат ослободениот свет, полн со можности. Во исто време, тоа е алегорија од еден век што воспостави неподнослив притисок врз поединецот, принудувајќи го да живее во егзил, затворен во душевни болници, станувајќи предмет на фасцинација и желба, но исто така и фигура на зачудувачка моќ и мистерија, секогаш бегајќи од структури – вели Алемани, која беше кустоска на италијанскиот павилјон на 57. Биенале во Венеција во 2017 година, на кое беше претставена изложбата „Волшебниот свет“, со дела специфични за локацијата од група уметници.
Концептот на 59. Биенале на уметноста се засновал на разговори со многу уметници во изминатите неколку месеци.
– Прашањата што постојано се поставуваат, се чини дека го доловуваат овој момент во историјата, кога е загрозен самиот опстанок на видот, но исто така ги сумираат сомнежите што ги опфаќаат науката, уметноста и митовите за нашето време. Како е дефиницијата за човечки промени? Што го прави животот и што ги разликува животните, растенијата, луѓето и нелуѓето? Која е нашата одговорност пред планетата, другите луѓе и другите организми со кои живееме? И каков би бил животот на Земјата без нас – прашува Алемани, додавајќи дека изложбата на 59. Биенале ќе се фокусира конкретно на три теми: презентација на телата и нивните метаморфози, односот помеѓу поединецот и технологијата и односот помеѓу телото и Земјата.

Претседателот на Венециското биенале, Роберто Цикуто, потсети дека насловот на сегашното 17-то биенале на архитектурата, куратор на Хашим Саркис, е исто така во форма на прашање: Дали можеме да живееме заедно? Тие два избора, како што рече, се производ на денешното време, во кој нема сигурност и го оптоварува човештвото со огромна одговорност.
Венециското биенале на уметноста, како и досега, ќе вклучува меѓународна изложба и изложби во националните павилјони во Џардини и во Арсенале, како и на други градски локации.
Претходното, 58. Венециско биенале на уметноста, кое заврши во 2019 година со големите поплави во градот, привлече речиси 600.000 посетители, а според концептот на уметничкиот директор Ралф Ругоф, се одржа на темата „Да живееме во интересни времиња“. На централната изложба учествуваа 79 уметници во 90 национални павилјони.