Електричните возила би можеле да помогнат во намалувањето на прекумерната градска бучава, што би можело да го подобри квалитетот на спиењето и здравјето

Електричните возила ќе го променат начинот на кој се произведуваат и возат автомобилите

Светот е изграден за да одговара на автомобилите со мотор на внатрешно согорување. Цистерните што носат илјадници тони гориво се речиси сеприсутни на автопатиштата. Продавниците за поправка на автомобили се снабдени со одводни садови и клучеви за промена на маслото. Цените на бензинот се централен фокус во политиката. Дури и пешаците и велосипедистите зависат од брмчењето на моторот со внатрешно согорување, што е моќен аудиосигнал дека во нивната близина се наоѓа автомобил.
Меѓутоа, се очекува сето тоа да се промени. Во следните неколку години електричните возила ќе заменат многу автомобили со мотори со внатрешно согорување. Белата куќа во САД повика половина од новите возила да бидат електрични до крајот на деценијата. Оваа транзиција е клучен дел од приспособувањето на климатските промени, бидејќи електричните возила не произведуваат штетни емисии на издувни гасови и ќе ја намалат зависноста на светот од фосилните горива. Но електричните автомобили, исто така, не одговараат на денешната транспортна инфраструктура. Па, така, еден ден бензинските пумпи може да ја дочекаат судбината на коњските штали.
Електричните возила навистина се нов вид возила, вооружени со моќни сензори и уште помоќни компјутери. Тие доаѓаат со секакви изненадувачки чуда, како сопирачки што бараат помалку одржување. Електричните возила исто така можат да забрзаат екстремно брзо и не прават многу бучава. Батериите се соочуваат со посебни предизвици, особено за време на урагани кога поплавите на солената вода може да го влошат ризикот од пожар.
Но ниту една од овие промени не значи дека електричните возила се лоша опција. Тие само одразуваат колку нашите патишта, градови, автомобили, па дури и лични навики за возење се приспособени на технологијата за внатрешно согорување. Иако најголемата промена што доаѓа кај автомобилите во ерата на електрична енергија се батериите од половина тон што ќе се користат за напојување, исто така ќе треба да се случат и многу помали приспособувања.

Бучава

При големи брзини, автомобилските гуми, кои се тријат на патот, произведуваат голема бучава, што е една од главните причини зошто автопатиштата изгледаат толку гласно. Но во градските средини или кога возилата возат со мали брзини, зуењето на моторот е примарниот звук што се поврзува со автомобилите. Меѓутоа, бидејќи електричните возила имаат помалку подвижни делови, тие се доста тивки. Како резултат на тоа, електричните возила би можеле да помогнат во намалувањето на прекумерната градска бучава, што би можело да го подобри квалитетот на спиењето и здравјето.
Сепак, има трик. Пешаците и велосипедистите често се потпираат на автомобилските звуци за да знаат кога е безбедно да поминат. Поради оваа причина, американската Национална управа за безбедност на сообраќајот на патиштата (НХТСА) бара хибридните и електричните автомобили да испуштаат „предупредувачки“ звуци кога возат со мала брзина. Производителите на автомобили дури и се позанимаваа со создавање нови звучни ефекти за автомобилите. „Нисан“ дури создаде своја „приспивна песна“, која треба да ги успива бебињата додека се возат во автомобилот.

Тежина

Поради нивните батерии, електричните возила можат да тежат многу повеќе од обичните. Производителите на автомобили бараат начини да го ублажат овој проблем, како со вградување батерии во структурата на возилото. Во меѓувреме, таа дополнителна тежина може да биде опасна. Иако се подобри во заштитата на луѓето во нив, потешките автомобили се многу поопасни за пешаците и патниците во други возила. Сообраќајните несреќи се веќе голем проблем во јавната безбедност и се одговорни за приближно исто толку смртни случаи колку и оружените напади во САД. Автомобилите веќе стануваа потешки пред револуцијата на електричните возила. Напливот на потешки електрични возила нема да помогне, а сега има голема дебата за тоа што да се прави со сегашните ограничувања на тежината на патиштата.

Временски услови

Како и кај батериите за телефони, хемиските реакции што ги напојуваат литиумјонските батерии во автомобилите забавуваат при пониски температури. Уште полошо е тоа што батеријата честопати врши двојна задача за загревање на внатрешноста на кабината на автомобилот. Исто така, како последица на ураганите, батериите на електричните возила може да дојдат во допир со солена вода, што го зголемува ризикот тие да се запалат. Сепак, пожарите во електричните возила се случуваат поретко од оние во возилата со внатрешно согорување.

Брзина

Електричните возила ја менуваат механиката на возење автомобил, имено преку екстремно забрзување. Додека на обичните автомобили им е потребно повеќе време струјата за да се спроведе од погонот до тркалата, моторите на електричните возила ја испраќаат таа моќ директно до тркалата. На пример, моделот „С“ на „Тесла“ може да достигне помалку од 100 км/час за нешто помалку од 2,5 секунди.
При возењето, имплицитно се зема предвид колку време е потребно за автомобилот да забрза, а со електричните возила ќе биде потребно малку привикнување. Пешаците и велосипедистите прават слични пресметки кога проценуваат колку долго треба да поминат улица или да свртат врз основа на тоа колку далеку изгледа дека е најблиското возило. Поради супербрзото забрзување со електричните возила, потребна е поголема внимателност на патот.

Одржување и поправки

На електричните возила обично не само што им треба помалку одржување и помалку поправки, тие исто така имаат тенденција да бидат висококомпјутеризирани. Тоа значи дека тие често може да се поправат преку ажурирање на оперативниот систем со помош на личниот телефон. Но подемот на електричните возила неизбежно ќе значи појава на нови видови проблеми со поправка на автомобили, само затоа што механичарите што се обучени да работат со батерии моментално се во недостиг. Зависноста на електричните возила од софтверот, кој се користи во сè, од помош при престројување со погон на вештачка интелигенција до следење на состојбата на батеријата, е уште еден меч со две сечила. Иако е полесно да се направи софтверско ажурирање отколку да се носи автомобил на поправка, ова остава простор за нови грешки, создавајќи дополнителни проблеми што не постоеле претходно.