Шампионатот во Формула 1 за годинава почнува в сабота, со трката во Бахреин, предвидени се вкупно рекордни 24 трки сезонава, одново ќе има и шест спринтерски трки…

  • Годинашната сезона е уште постабилна во споредба со 2023 година кога станува збор за промените на регулативите, пишува Формула 1 (Ф1), во пресрет на новата сезона, 75-та по ред, која почнува в сабота, со трката во Бахреин, предвидени се вкупно рекордни 24 трки сезонава, како и лани ќе има и шест спринтерски трки… Во продолжение некои од новитетите за сезонава што ги претстави Ф1.
  • Временски периоди за прегледување моменти. Областа што може редовно да предизвикува контроверзии е кога тимот сака да поднесе жалба на одлука или ситуација што се случила на претходната трка. Еден од отворените патишта за нив е „правото на преглед“ што е во Меѓународниот спортски кодекс на ФИА. Тимовите можат да се обидат и да ги преиспитаат одлуките за кои веќе е донесена одлука, сѐ додека тие можат да обезбедат „откриен значаен и релевантен нов елемент што не бил достапен за страните што бараат ревизија во моментот на конкретната одлука“, пишува Ф1. Прозорецот за поднесување таква жалба претходно беше 14 дена од донесувањето на одлуката, но сега тимовите мора да го сторат тоа во рок од четири дена, со можност за 24-часовно продолжување на тој рок во посебни околности. За разлика од досега, тимовите ќе мора да платат депозит што ќе се поставува годишно од раководното тело и ќе го добиваат назад ако се успешни. Згора, тимовите мора и да ги специфицираат елементите што се значајни, релевантни и нови пред секое сослушување, наместо да се обидуваат да расправаат за точките првпат за време на сослушувањето.
  • Зголемување на потенцијалните казни. Не само што тимовите се соочуваат со помали прозорци за да поднесат одредени жалби туку и тие и нивните возачи би можеле да се соочат со поголеми казни за прекршување на правилата, пишува Ф1. Во минатото, максималната казна што стјуардите можеа да ја наметнат според Меѓународниот спортски кодекс беше 250.000 евра, но таа е четирикратно зголемена за годинава за сега да изнесува еден милион евра. Другите категории, исто така, забележаа пораст, бидејќи ФИА изјави дека бројката не била ревидирана повеќе од една деценија.
  • Приспособување на форматот на спринтот. Ф1-спринтот се враќа годинава со шест настани. Бразил ќе биде домаќин на четвртиот последователен спринт-викенд сезонава, Австрија ќе го одржи третиот, Остин и Катар ќе го имаат втора година, а Кина и Мајами првпат ќе му се приклучат на составот, пишува Формула 1. Она што ќе изгледа малку поинаку е мала промена во форматот на спринт-викендот, што беше договорено од Комисијата на Ф1 на 5 февруари. Годинава квалификациите ќе се преместат од сабота во петок, по првичниот слободен тренинг за аклиматизација. Спринтот на 100 километри потоа ќе се одржи во сабота, пред квалификациите за гранпри-трката подоцна истиот ден. Самото гранпри ќе остане во недела.

Поголеми промотивни настани. Тимовите можат да управуваат со тековни автомобили во два наврата како промотивни настани, обично се користат за снимање за партнерите, како и за проверка на работата на автомобилот. Во минатото, овие денови беа ограничени на вкупно 100 км помината километража, но од годинава тимовите можат да го прават тоа двојно, пишува Ф1. Сега, со 200 километри на располагање, се дава поголема можност за средување на автомобилот во претсезоната и повеќе снимање во исто време.

  • Промени во тестирањето на стари автомобили. На тимовите им е дозволено да управуваат со автомобили стари најмалку две години како дел од програмата за тестирање, што често дава можности за младите возачи. Со оглед на големата промена во регулативите, автомобилот од 2021 година, исто така, беше дозволен да се користи во 2022 година, бидејќи даваше толку малку информации што не беа вредни за актуелниот автомобил. Меѓутоа, со оглед на тоа што болидот од 2022 година сега станува дел од дозволената програма за тестирање на претходен автомобил (ТПЦ), појаснето е дека сите компоненти треба да се употребиле барем еднаш или на официјална сесија за тестирање или на тркачки викенд за потоа да бидат дозволени на претходен автомобил. Тоа е за да се спречат тимовите да тестираат ставки за време на TПЦ, кои потоа би можеле да се пробијат од сегашниот болид.
  • Зголемени ограничувања. Воведувањето на ограничувањето на трошоците покажа дека јазот помеѓу предниот и задниот дел од табелата се затвора, при што сите десет тима имаа повеќе настапи во третиот круг квалификации лани. За да се осигури дека најголемите тимови немаат предност поради ограничувањето на трошоците, тимовите сега можат да трошат повеќе во период од четири години на капитални трошоци (CapEX), за да ги надградат своите капацитети. Она што беше ограничување од 41 милион евра за тркачките четири години е зголемено на 60 милиони евра за четирите тима што завршиле на последните четири места од поредокот во просек од 2020 година, пишува Ф1. Трите тима што имаат просек во средината на табелата во тоа време имаат зголемена граница од 53 милиони евра, а првите три може да потрошат 47 милиони евра во период од четири години. Со тоа може да се осигури дека тимовите се поефикасни под ограничувањето на трошоците и затоа всушност можат да создадат подобар автомобил за помалку трошоци, пишува Ф1.
  • Уште построги барања за заштитната конструкција. Направени се голем број промени во барањата за заштитната конструкција. Покрај минатогодишните промени во обликот на дизајните на обрачите и минималната висина за точката на примена на тестот за хомологација, од годинава заштитната конструкција мора да може да издржи многу построг тест за оптоварување за да ги направат уште поцврсти.
  • Активирање на ДРС. Една дополнителна промена што беше договорена од Комисијата на Ф1 на 5 февруари се однесува на системот за намалување на отпор (ДРС). Сезонава активирањето на ДРС за трката ќе се очекува на еден круг наспроти два круга по почетокот на трката, или повторното стартување по безбедносно возило.
  • Правила на енергетската единица. Лани на тимовите им беше дозволено да користат четири мотори со внатрешно согорување (ИЦЕ), единицата за генератор – топлина (МГУ-Х), единицата за генератор – кинетичка (МГУ-К) и турбополначот (ТЦ) пред да добие казна. Тоа се должи на должината на сезоната, при што на тимовите им беше дозволено да ги развиваат своите енергетски единици. Тие зголемени граници беа во сила само за 2023 година, сепак, за годинава првично се забележува враќање на три од секоја единица ИЦЕ, МГУ-Х, МГУ-К и ТЦ, но, сепак, на состанокот на комисијата беше договорен предлогот за зголемување на распределбата на енергетските единици на четири по возач за сезоните 2024 и 2025, пишува Ф1. Н.М.