Фото: Пиксабеј

Техно

Во потрагата по најдобриот звук што можете да го постигнете со аудиоуредите што веќе ги имате, сигурно нема поважен фактор од поставеноста на звучниците, местото од кое ги слушате и односот помеѓу точките. Секако, доколку сте одбрале ѕидни или вградени звучници или ако единственото можно поставување е полица или комода, просторот за маневрирање што го имате е многу мал, но доколку во вашиот простор имате можност, барем повремено поставете ги звучниците во оптимална положба во просторијата. Така ќе откриете дека со истите уреди разликата може да биде огромна.
Во зависност од карактеристиките на звучниците, просторот или поставеноста, некои комбинации даваат многу униформен квалитет на поширок простор отколку само за еден слушател, но сепак во секоја комбинација постои таа централна позиција, односно точка на која се случува вистинска магија.
Една од најприфатените теории за поставување и слушање на звучниците е „правилото на третини“ каде што ги поставувате звучниците така што оската на нивната предна плоча е една третина од вкупната длабочина на просторијата од ѕидот одзади и една третина од ширината на просторијата од страничните ѕидови. Слушателот седи на една третина од длабочината на просторијата од звучникот и во исто време на исто растојание од задниот ѕид. Правилото на третини е поради математиката, која вели дека во ваква поставеност ќе има најмалку проблеми со стоечките бранови во ниските тонови, односно ќе постигнете најчисти ниски тонови.
Најчесто се препорачува да седите така што меѓу вашата глава и звучниците ќе се формира рамностран триаголник. Ова значи дека сите агли во триаголникот се 60 степени. Други тврдат дека најдобрата и најпрактична „сараунд-илузија“ се создава ако звучниците се значително подалеку од местото каде што седите и дека треба многу да се ротираат, дури и ако нивните оски се сечат пред слушателот.