Фото: ЕПА

Во градот Зијанг, покраината Сечуан, логистичка компанија ангажира тројца „вработени“ што никогаш не прават паузи за ручек и можат да работат деноноќно без никакви поплаки. Тоа се автономни комбиња за достава, секое способно да носи помеѓу 600 и 800 пакети. Тие се движат по кривулестите патишта помеѓу селата лоцирани на 10-30 километри од дистрибутивниот центар, со стабилно темпо од 15 до 20 километри на час. Тие совесно застануваат на црвено светло, ги избегнуваат пречките со алгоритамска прецизност и можат да бидат далечински следени, дури и контролирани, преку паметен телефон или лаптоп.
Според Лиу Ганг, генерален директор на локалната логистичка компанија, возниот парк со автономни возила успеал да ги намали трошоците за работна сила, како и потрошувачката на гориво за речиси половина. Овие три возила без возач потекнуваат од „Неоликс“, компанија за автономни возила со седиште во Пекиншката економско-технолошка развојна зона. Основана во 2018 година, компанијата доживеа брз раст годинава, зголемувајќи ја својата глобална флота од нешто повеќе од 2.000 единици од крајот на 2024 година, на импресивни 7.500 возила распоредени низ 280 градови денес – со кумулативна километража за автономно возење Л4 што надминува 42 милиони километри. Компанијата испиша историја во мај 2021 година, кога ја доби првата официјална дозвола од Кина за автономни возила за испорака на јавни патишта. Оваа пресвртница беше надополнета со воспоставување партнерства од голем обем со водечките кинески компании за услуги со експресна логистика.
Револуцијата на автономно возење во Кина се забрза со извонреден интензитет, поттикната од планската државна поддршка. Клучен момент се случи во 2023 година, кога Министерството за индустрија и информатичка технологија (МИИТ) и три други оддели издадоа револуционерни упатства за пилот-програми што дозволуваат автономни возила Л3 и Л4 на јавни патишта. Регулаторната рамка брзо се шири низ иновативните центри на Кина. Шенжен, Шангај и Хангжу веќе донесоа локално законодавство за автономни возила. Во значително проширување на инфраструктурата за автономно возење во Кина, Пекинг ја зголеми својата зона за демонстрација на автономни возила на високо ниво од 160 на 600 квадратни километри овој јуни.