Според студијата спроведена од ПИСА во 2018 година, повеќе од 50 отсто од студентите во Македонија доживеале чувство на сомнеж во себе, недостиг од самодоверба или страв од неуспех за време на своите студии. Ова се вообичаени симптоми на феноменот на измамник за кои сметам дека не се зборува доволно во македонското општество.
Дополнително, студијата спроведена од Агенцијата за фундаментални права на Европската Унија (ФРА) во 2019 година покажа дека стереотипната закана е распространето прашање на европските универзитети, при што жените, студентите со попреченост и студентите од малцинско потекло се особено ранливи. Студијата покажа дека овие студенти може да доживеат пониски нивоа на академски достигнувања, повисоки нивоа на стрес и анксиозност и намалена мотивација како резултат на закана од стереотипи.
Феноменот на измамник е чувството на несоодветност и сомнеж во себе и покрај доказите за успех, додека стереотипната закана е страв од потврдување на негативните стереотипи за својата група. Овие чувства може да имаат значително влијание врз академските перформанси и може да доведат до намалена самодоверба и мотивација.
Нормализирањето на искуството на феноменот на измамник е високоефективен пристап за решавање на ова прашање кај студентите. Признавањето дека феноменот на измамник е вообичаено искуство и отвореното дискутирање за него може да им помогнат на студентите да се чувствуваат помалку осамено и повеќе поддржано. Се трудам често да ги инкорпорирам дискусиите за феноменот на измамник, споделувајќи мои искуства или истакнувајќи примери на успешни поединци што доживеале феномен на измамник. Овој пристап може да им помогне на студентите да сфатат дека не се сами и дека е можно да се надмине феноменот на измамник. Поттикнувањето на студентите да ги споделат своите искуства во дискусиите или пишувањето задачи исто така може да создаде средина за поддршка каде што тие ќе можат да добијат повратни информации и поддршка од своите врсници.
Понатаму, промовирањето начин на размислување за раст е ефикасна стратегија за справување со феноменот на измамник и стереотипната закана. Поттикнувањето на студентите да се фокусираат на труд и учење наместо на природните способности може да ги зголеми нивната мотивација и самодоверба. Мојата цел е да обезбедувам можности за студентите да учат од своите грешки и да ја истакнувам вредноста на грешките како можности за раст. Дополнително, споделувам примери на успешни поединци што покажале начин на размислување за раст преку надминување на предизвиците или неуспесите со упорност и посветеност на учењето.
Спроведувањето на практиките за нормализирање на чувствата на феноменот на измамник и промовирањето на менталниот склоп на раст може значително да влијаат на академските перформанси и менталното здравје. Со нормализирање на чувствата на феноменот на измамник, студентите се чувствуваат повеќе поддржано и помалку осамено, што може да доведе до зголемена самодоверба и мотивација, која на крајот резултира со подобри академски перформанси. Поттикнувањето на размислување за раст преку фокусирање на труд и учење над природните способности исто така може да доведе до подобрување на академските перформанси и попозитивно академско искуство. Дополнително, справувањето со феноменот на измамник и заканата од стереотипи може да го подобри менталното здравје на учениците преку намалување на анксиозноста и стресот поврзани со академските перформанси, што доведува до подобрување на целокупната благосостојба.
Иако нормализирањето на чувствата на феноменот на измамник и промовирањето начин на размислување за раст се ефективни стратегии за решавање на овие прашања, важно е да се продолжи со нивно решавање со текот на времето.
Тоа вклучува напори за промовирање поддржувачка и инклузивна академска средина, каде што студентите се чувствуваат ценето и поддржано. Универзитетите може да понудат работилници и курсеви на овие теми, а професорите може да вклучуваат дискусии за феноменот на измамник и принципите на размислување за раст во својата настава. Обезбедувањето постојана поддршка за студентите што можеби се борат со феноменот на измамник или стереотипната закана, како што се советодавните услуги или групите за поддршка, исто така може да биде од корист. Со тоа, универзитетите можат да се погрижат студентите да ги имаат ресурсите и поддршката што им се потребни за да успеат академски и лично да напредуваат.
Феноменот на измамник и заканата од стереотипот се значајни предизвици со кои се соочуваат многу студенти во универзитетските услови. Меѓутоа, со нормализирање на чувствата на феноменот на измамник и промовирање начин на размислување за раст, универзитетите можат да создадат поддржувачка и инклузивна академска средина каде што студентите ќе можат да напредуваат и да успеат. Продолжувајќи да ги решаваат овие прашања со текот на времето и обезбедувајќи постојана поддршка и ресурси, универзитетите можат да креираат средина каде што сите студенти имаат можност да го постигнат својот целосен потенцијал.
Стефан Вељановски
Авторот е доктор по економски науки