Фото: Пиксабеј

По повод Меѓународниот ден на детето, „Касперски“ го објави својот годишен извештај за интересите на децата во дигиталниот свет. Анализата, која го опфаќа периодот од мај 2024 до април 2025 година, открива растечки интерес за чет-ботови управувани од вештачка интелигенција, вирален пораст на италијанските мемиња „брејнрот“ како „тралалеро тралала“ и растечко внимание посветено на играта Спранки – ритмичка игра што комбинира музика и движење. Јутјуб останува најпопуларната апликација меѓу децата во светот, додека Вотсап го престигна Тикток и го зазеде второто место.
Најновото истражување покажува дека децата на возраст од осум до десет години поминуваат просечно шест часа на ден пред екран, додека децата на возраст од 11 до 14 години поминуваат околу девет часа на ден. Со оглед на тоа што значителен дел од нивниот живот се одвива онлајн, особено е важно родителите да разберат што им го привлекува вниманието на нивните деца во дигиталниот простор – што бараат, кои платформи ги користат и кои трендови влијаат на нивните интереси и однесувања.
Секоја година, новите дигитални трендови го обликуваат начинот на кој децата го истражуваат светот. Во извештајот за оваа година, „Касперски“ забележа пораст на интересот за алатки за вештачка интелигенција. Иако ниедна апликација за вештачка интелигенција не се најде меѓу 20-те најкористени апликации во 2023-2024 година, КарактерАИ сега се најде на листата, покажувајќи дека децата не само што се љубопитни за вештачката интелигенција туку и активно ја вклучуваат во својот дигитален живот. Повеќе од 7,5 проценти од сите пребарувања беа за чет-ботови со вештачка интелигенција. Платформата им овозможува на корисниците да креираат или да комуницираат со ботови што имитираат фиктивни или реални личности. Ова претставува нагло зголемување од минатата година: во извештајот за 2023-2024 година, пребарувањата поврзани со вештачката интелигенција учествуваа само со 3,19 проценти од сите пребарувања, повеќе од двојно зголемено оваа година.
Сепак, не сите интеракции со чет-ботови се без ризик. Некои ботови можат да ги изложат децата на емоционално интензивна содржина, дезинформации или на теми што не се соодветни за нивната возраст, особено кога ботовите се креирани или се приспособени од други корисници. Бидејќи овие платформи често се потпираат на содржина генерирана од корисниците и можат да имаат слаба модерација, клучно е да се водат отворени разговори со децата за тоа како тие користат алатки за вештачка интелигенција и да поставуваат апликации за дигитално родителство што им помагаат на семејствата да останат информирани, вклучени и заштитени.