Финансиските ефекти од пуштањето на мостот во употреба се повеќекратни / Фото: ЕПА

Според податоците на „Хрватски патишта“ (ХЦ), преку Пељешкиот мост, од неговото отворање на 26 јули 2022 година до 14 јули 2023 година, поминале повеќе од 2,1 милиони возила, а со доаѓањето на летото нивниот месечен број значително се зголемува

Една година по изградбата на мостот на Пељешац

Годишнината од отворањето на мостот кон Пељешац, идната среда, е време кога треба да се сумираат различни информации за тоа какви се ефектите од отварањето на спектакуларниот Пељешки мост. Имено, една недела пред годишнината официјалните податоци покажуваат извонредни ефекти од неговото постоење, со што трендот покажува извонредна динамика на поврат на вложените средства во него. Од извештаите сумирани од Хрватската туристичка заедница (ХТЗ), Туристичката заедница на Дубровничко-неретванската жупанија (ТЗ) и „Хрватски патишта“ (ХЦ), Пељешкиот мост значително придонесе за позитивни економско-финансиски ефекти. На пример, за издвојување е дека ноќевањата на целиот полуостров Пељешац до средината на јули биле за 10 отсто повисоки отколку во истиот период во 2019 година. Оттаму се истакнува уште еднаш важноста на мостот како пат за побрз и полесен пристап до крајниот југ на земјата, но и како туристичка атракција.
Како што се наведува во податоците на ХЦ, преку Пељешкиот мост, од неговото отворање на 26 јули 2022 година до изминатиов петок, 14 јули 2023 година, поминале повеќе од 2,1 милиони возила, а со доаѓањето на летото нивниот месечен број значително се зголемува. Во просек, според нивните податоци, во мај годинава преку мостот поминале нешто повеќе од 6.000 возила, во јуни веќе над 8.700, а само во првата половина на јули имало нешто повеќе од 11.000 возила.
Најмногу возила, пак, близу 16 илјади, имало веднаш по отворањето на мостот (од 27 до 31 јули 2022 година) и во август минатата година, повеќе од 14,6 илјади, пред да се намали на околу 8.400 во септември.

Грандиозниот проект стана туристичка атракција

– Мостот е нова туристичка атракција за многу патници и туристи што уживаат во прекрасната глетка на мостот од околните погледи и патишта, но и за бродарите за кои пловењето под мостот е посебно искуство. Мостот веќе апсолутно го оправда своето постоење и, секако, придонесе за добри туристички трендови во претсезоната, а долгорочно ќе поттикне понатамошни патувања на југ – оценува на директорот на ХТЗ, Кристјан Станичиќ.
Тој нагласува дека мостот е важен и за пристигнување туристи со возила од пазарите како Германија, Полска, Франција, Словенија и Австрија, но и за домашните патници, па се очекува зголемена побарувачка и посетеност од овие пазари.
– Сето ова совршено се вклопува во имиџот на Хрватска како веќе многу добро позиционирана и препознаена како квалитетна туристичка дестинација за автомобили, за што значајно придонесуваат големите инфраструктурни проекти, како што е мостот Пељешко – смета Станичиќ.

Пељешкиот мост отвори и други нови можности за инвестирање во развојот на туризмот

– Иако туризмот на Пељешац се развиваше многу пред отворањето на мостот, а на тој полуостров веќе има туристичка инфраструктура, отворањето на мостот донесе нови можности за инвестирање во развојот на туризмот – изјави Јулијо Сргота, директор на ТЗ на Дубровничко-неретванската жупанија.
Според соговорниците, растат физичкиот туристички сообраќај, доаѓањата и ноќевањата, но и интересот на инвеститорите, па неодамна во Оребиќ беше отворен новиот мал хотел „Кристал“, во кој хрватските иселеници од Австралија инвестираа 7 милиони евра, што е и најголема инвестиција во хотелски објекти на полуостровот по отворањето на мостот.
– Забележливи се и инвестициите во станови, семејни куќи и други видови приватно сместување – вели Сргота, кој смета дека треба да продолжат инвестициите во квалитетни мали хотели и слични објекти.
Зголемувањето на туристичката побарувачка го потврдуваат и бројките, според кои целиот полуостров Пељешац годинава до средината на јули остварил 10 отсто повеќе ноќевања во однос на истиот период во 2019 година, со околу 393 илјади ноќевања, што е 8 отсто повеќе отколку во истиот период во 2022 година.
– Пељешкиот мост е проект што донесе големи промени за Пељешац и за целата жупанија веќе минатата година, веднаш по неговото отворање, а годинава уште повеќе, со дополнителното отворање на обиколницата Стон, бидејќи сега и тој правец на сообраќај е уште поважен. Мостот го доближи југот на земјата до многу традиционални пазари од Централна и Источна Европа, а од тие пазари можеме да забележиме и пораст на пристигнувањето на туристите – додава Сргота.
Позитивните туристички ефекти од мостот годинава, според него, ги чувствуваат повеќе или помалку сите, особено малите места во близината на самиот мост, кои досега беа доста недостапни, па дури и невидливи, што сега се менува. Многу луѓе сè уште застануваат околу мостот за да се фотографираат, а често тоа се само туристи што сакаат да го видат мостот, да пијат и да јадат во близината, што отвора можност за нови угостителски понуди.
За многумина во овие места, тоа исто така дава надеж дека животот и работните места ќе се вратат, како и локалното население и младите луѓе што заминале затоа што можат да се занимаваат со туризам на одржлив начин и да го задржат духот на нивните места.