Туризмот сѐ повеќе се појавува како стратегиски столб во Кина, служејќи како фокусна точка на висококвалитетниот развој на земјата. Од започнувањето на реформите и отворањето во 1978 година, особено од 2012 година, туристичкиот сектор на земјата влезе во брза лента на развој. Кина стана најголемиот домашен туристички пазар во светот, најголемиот извор на меѓународни туристи и главна дестинација за меѓународните патници.
Во текот на изминатите децении Кинезите беа сведоци на невидени подобрувања во животниот стандард, со искоренување на апсолутната сиромаштија и остварување умерено просперитетно општество. Туризмот стана зголемена побарувачка кај Кинезите што бараат подобар квалитет на живот.
Помеѓу 2012 и 2021 година просечната годишна стапка на раст на приходите од домашниот туризам изнесува 10,6 отсто, додека од 2012 до 2019 година бројот на домашни туристички патувања е двојно зголемен. Во 2023 година Кина забележа 4,89 милијарди домашни патувања, што претставува неверојатен пораст од 93,3 отсто во однос на претходната година. Покрај тоа, домашните патници потрошиле над 4,91 билиони јуани (околу 691 милијарда американски долари) во текот на годината, што одразува забележителен пораст од 140,3 отсто од 2022 година.
Трајната популарност на традиционалната облека ханфу, предметите од нематеријално културно наследство, музеите и добро зачуваните антички градови и улици ја илустрира енергијата на културната и туристичката потрошувачка на национално ниво. Растечките културни и туристички жаришта ги нагласуваат огромниот потенцијал и динамиката на економскиот развој на Кина.
Процутот на туристичкиот пазар е поддржан од подобрената инфраструктура, зголемувањето на приходите на жителите и воведувањето иновативни туристички производи, меѓу другите фактори. Појавата на паметниот туризам претставува нов аспект на потрошувачката, со технологии како што се проширена реалност, виртуелна реалност и вештачка интелигенција беспрекорно интегрирани во сценаријата за потрошувачка, со што се поттикнуваат нови извонредни и интерактивни искуства.
Опсегот на туристички атракции се прошири надвор од традиционалните природни пејзажи и културни споменици за да ги опфати руралните области, атракциите со мраз и снег, револуционерните места и тематските паркови.
Со оглед на тоа што Кина се труди да ги подобри современите туристички системи и да го унапреди висококвалитетниот туристички развој, се очекува туристичката потрошувачка да преземе сè поклучна улога во зајакнувањето на домашната побарувачка. Се проценува дека секој 1 јуан приход од туристичката индустрија стимулира 4,3 јуани приход во сродните индустрии.
Во меѓувреме, благодарение на посветеноста на отвореност, растечкиот туристички сектор во Кина исто така претставува значајна можност за подобрување на меѓусебното учење и размената меѓу цивилизациите. Во 2023 година Кина пречека 82,03 милиони влезни туристи, додека домашните жители остварија 100,96 милиони појдовни патувања.