Фото: ЕПА

Големиот спортски настан донесе и економски придобивки

 

Деветнаесеттите Азиски игри во Хангжу не само што ја разбудија страста на луѓето за спорт туку и ги стимулираа проширувањето и подобрувањето на спортската економија и производството на спортска опрема. Во различни региони на Жеџијанг се забележани пораст на продажбата на спортска опрема, нагло зголемување на нарачките за спортска опрема и зголемување на бројот на корисници на спортски објекти. Сè повеќе производители и потрошувачи уживаат во економските дивиденди што ги носат Азиските игри.

Извозот на спортска опрема рапидно расте

– Можеме да произведуваме повеќе од 1.000 фудбалски топки дневно, но сè уште не можеме да бидеме во чекор со брзината со која клиентите поставуваат нарачки – рече Ху Фанџун, генерален менаџер на „Кангман спортс продактс ко., Лтд.“ во Јиву. И да престанат да примаат нарачки сега, ќе имаа нарачки да пополнат до крајот на годината.
Ху Фанџун објаснува дека оваа година нарачките од пазарите во развој ги надминале оние од традиционалните европски и американски пазари. Главниот фокус е на Југоисточна Азија, Јужна Америка и други региони, со зголемување на обемот на нарачки за 80 отсто во споредба со претходната година.
Според статистиката на царината Јиву, од јануари до јули, извозот на спортска опрема од Јиву изнесувал 4,21 милијарди јени, што претставува зголемување од 24,6 отсто во однос на претходната година. Од јануари до јули, Јиву извезе спортска опрема во вредност од 1,42 милијарда јени во азиските земји, што претставува зголемување од 12,7 отсто на годишно ниво.
– Азиските игри се важен меѓународен спортски настан и сите трговци со брендови треба да размислат како да ги искористат предностите од економските дивиденди на „економијата на азиските игри“ – истакна Џанг Ксијаохуа, одговорно лице на „Шенгтен спортс продактс ко., Лтд.“ во Жеџијанг.

Стабилна продажба на домашниот пазар

Како што се приближуваа Азиските игри, побарувачката за спортски производи кај кинеската популација се зголемуваше, што доведе до силна продажба на спортски производи на домашниот пазар.
– Нашите производи не само што се популарни во странство туку добро се продаваат и на домашниот пазар – рече Ји Тингтинг, одговорна за „Џеџанг лок брадрс спортс продактс ко., Лтд“. Таа додава: „Во првата половина од оваа година, нашата домашна продажба се зголеми за 40 отсто во однос на претходната година. Кога сега добиваме нови нарачки, мораме да ги информираме клиентите дека времето за испорака ќе бара најмалку 90 дена“.
– Покрај спортската опрема, и други сродни производи поврзани со Азиските игри, исто така, доживуваат засилена продажба. Кадифените играчки веќе влегоа во сезоната на зголемена продажба – изјави Ванг Киутинг, одговорен за продавницата за играчки „Дуер ман“. Таа продолжува: „Оваа година дизајниравме многу нови производи. Само за темата на пандите со националното богатство, воведовме пет или шест различни стилови, секој со доволно резерви, сите специјално подготвени за Азиските игри“.
Според експертите од индустријата, освен поттикот од „азиската економија на игрите“, враќањето на настаните во живо оваа година, заедно со организацијата на уникатни настани „Спорт+“ низ различни региони, придонесува за растечкото економско влијание на спортската индустрија.

Континуиран економски импулс

Економскиот замав што произлегува од Азиските игри продолжи да расте. Податоците од „Флиги“ (платформа за патувања на „Алибаба“) покажуваат дека резервациите на летови до Хангжу за време на периодот на Азиските игри беа двојно зголемени во споредба со истиот период минатата година, додека резервациите на хотели се зголемени повеќе од четири пати. Податоците од „Сентрип“ (главната кинеска онлајн туристичка агенција) покажуваат дека резервациите на хотели во Хангжу од 23 септември до 8 октомври (времетраењето на Азиските игри во Хангжу) се зголемиле повеќе од осум пати во споредба со претходната година.