• 11-та генерација: Opel Kadett Caravan и Astra Sports Tourer ја дефинираат компактна класа
• Почеток на успешната приказна: Првиот компактен караван Opel Kadett A беше бестселер
• Разновидност: многу простор, удобност и технологии за Вашиот бизнис
• Зборува сама за себе: Astra караванот го носи името Sports Tourer од 2010 година
• Нова ера: Најнова генерација со Opel визор, Pure Panel и за прв пат електрифицирана верзија

Околу 25 милиони продадени автомобили Opel Kadett и Opel Astra – 5,8 милиони од нив караван – е навистина импресивна бројка.
Компактните возила на Opel им овозможија на многумина да имаат свое возило, особено во економски тешки времиња. Со секоја генерација на модели, Opel, исто така, ги направи технологиите од повисоките сегменти на возила достапни за многу купувачи на автомобили – како што тоа го правеше со секој производ на Opel 160 години, од машини за шиење и велосипеди до мотоцикли и автомобили. Во исто време, производителот продолжува да ги комбинира иновациите од повисоките класи со динамичен дизајн.

Претставувањето на целосно новата Astra Sports Tourer во јубилејната година на Opel го означува почетокот на една нова ера во историјата на компактната класа на брендот. Новата Astra Sports Tourer е првиот караван на Opel што го има новото лице на брендот Opel визорот и дигиталниот кокпит Pure Panel, како и стилска двобојна завршна обработка како опција. Дополнително, ја продолжува електричната офанзива на Opel. Новата Astra Sports Tourer е првиот караван на Opel што ќе биде електрифициран – веќе сега како plug-in хибрид, а следната година, исто така, како верзија со електрична батерија.

Но, се започна со Kadett A Caravan во 1963 година. Opel го претстави својот прв караван од компактна класа и брзо стана лидер во сегментот на пазарот. Оттогаш, автомобил „како лесно комерцијално возило“ беше дел од секоја нова генерација на Kadett и Astra. Astra H (2004-2010) беше последниот компактен Opel што го носеше името Caravan до крајот на производството.

Во меѓувреме, караваните сè повеќе се менуваа од типични алатки за занаетчии до возила за секојдневна употреба. Според тоа, секој караван на Astra се нарекува Sports Tourer од 2010 година.

Kadett A до Astra L – успешна приказна во текот на 11 генерации

1963-1965: Opel Kadett A
Простран како автобус: Првиот караван

Opel Kadett Caravan направи револуција во компактната класа во 1963 година. Големиот багажник и просторот за шест лица благодарение на третиот ред седишта плус новиот, динамичен мотор и ниските трошоци за одржување го сочинуваат рецептот за успех на Kadett A. Opel произведе речиси 650.000 до 1965 година. Контурите беа елегантни и современи. Појасот беше ниско, панорамските прозорци направени за подобра видливост, а украсната лента што се протега по страните ја истакнуваше истегнатата форма. Предните браници се заострија во предните светла. Внатрешниот простор длабоко ги импресионираше сопствениците на конвенционалните мали автомобили. Багажникот имаше обемен простор за багаж, а капачето на резервоарот за гориво беше надвор! „Opel Kadett, накратко: O.K.“, напиша тимот за маркетинг на Opel, не можејќи исто така да одолее да не возврати на коментарите на нивните конкуренти во Wolfsburg. „Никогаш немаше мирис на бензин во багажникот“, рекоа тие со намигнување. Со својот современ мотор во предниот дел кој се лади со вода, Kadett имаше уште една голема дизајнерска предност во однос на Beetle. Агрегатот со четири цилиндри од 993 кубици разви моќност од 40 КС.

1965-1973: Opel Kadett B Caravan
Сила во бројки: Kadett е извозна успешна приказна

B го следи A, а новата серија веќе го замени првиот модел во 1965 година. Новата верзија беше долга повеќе од четири метри и со тоа многу поголема од нејзиниот претходник. Караванот со просторот за товарење долг 1,57 m е достапен од почетокот на продажбата со избор од две или четири врати. Што се однесува до нејзината модерна фигура – нивните колеги од странство ги инспирираа дизајнерите. Не само што беше зголемена должината – исто така беа зголемени и коњските сили. Инженерите на Opel го зголемија отворот на четирицилиндричната единица за 3 mm. Основната единица од 1.078 кубика разви 45 КС. Достапен беше и мотор 1.1 S со поголема компресија со 55 КС. Kadett брзо стана успешен, со над 2,6 милиони примероци произведени од септември 1965 година до јули 1973 година. И неговиот успех секако не беше ограничен само vo земјата на производство. Во 1966 година, извозната квота достигна 50 отсто бидејќи клиентите од 120 земји од целиот свет го зграбија Kadett.

1973-1979: Opel Kadett C
Цврст како карпа: Квалитет во секоја форма

Семејството Kadett C имаше многу лица: паметен семеен автомобил, шик караван со практична задна врата или натпреварувачко спортско купе (GT/E). Караванот најпрво се појави со две врати, а потоа со четири врати во 1976 година. Вкупно 1,7 милиони од нив беа произведени помеѓу 1973 и 1979 година. Kadett C со погон на задните тркала го имаше своето деби во август 1973 година со елегантно дизајнирана каросерија и нова предна оска со двојно раме. Најпопуларен мотор беше 1.2 со 60 КС и скромни 88 Nm вртежи. Уникатните карактеристики на дизајнот вклучуваа рамна решетка, капак на мотор со вдлабнатина со потпис на брендот и предна лајсна во форма на лер. „Kadett не само што вози исклучително добро, туку е и совесно дизајниран и чисто изработен. Не потребно е многу одржување, едноставен за поправка и економичен за работа“, пофалија експертите за тестирање автомобили во „auto motor und sport“ во изданието 20/73.

1979-1984: Opel Kadett D Caravan
Преработка/ремоделирање: изобилство на простор

Четвртата генерација на повоениот Kadett воведе нова ера на компактна класа во Opel. На IAA 1979 година, првиот модел на Opel со погон на предните тркала со попречен мотор со четири цилиндри дебитираше како Kadett D со современ изглед. Пакувањето беше навистина убедливо. Моделот долг 4,20 m беше само малку подолг од неговиот претходник, но нудеше значително повеќе простор од многу негови ривали. Но, не беше само распоредот на погонската единица и шасијата со торзиона оска одзади кои ја прекинаа традицијата: на Kadett му беше даден нов 1,3-литарски OHC мотор кој генерира 60 или 75 КС. Покрај пространиот простор со носивост до 1.425 литри, Opel понуди само fasback верзии. За семејствата имаше многу луксузен караван „Voyage Berlina“. Другите технички модификации вклучуваат поцврста и пониска шасија, нови амортизери и внатрешно вентилирани диск плочки за сопирачки напред. Вкупно 2,1 милиони единици Kadett D беа произведени од 1979 до 1984 година.

1984-1991: Opel Kadett E Caravan
Надвор од тунелот за ветер: Автомобил на годината

Вториот Kadett со погон на предните тркала, произведен од 1984 до 1991 година, беше прогласен за „Автомобил на годината 1984“ и беше апсолутен победник. Со продадени вкупно 3.779.289 автомобили во својот животен век, тој беше најпродаваниот Opel досега и вистински светски шампион во аеродинамика. Врз основа на инженерството на неговиот претходник, Kadett E беше подготвен за ѕвездена кариера. Со коефициент на отпор од 0,39, Kadett D веќе беше најдобар во својата класа, но оваа бројка е бледа во споредба со неговиот наследник. По поминати 1.200 часа тестирање во тунелот за ветер, верзија со пет врати постигна сензационални 0,32 (Caravan 0,35). Купувачите ја добија новата верзија по само неколку месеци, отворајќи го патот за нова успешна приказна која на Kadett E му обезбеди 625.000 нови регистрации низ Европа во 1987 година. Во 1987 година, два караван дизела со 54 КС тргнаа на патување од 30.000 km од Алјаска до Tierra del Fuego – и двата безбедно стигнуваат до крајната дестинација. Од април 1989 година наваму, сите Kadett со бензински мотор се продаваат со катализатор во Германија.

1991-1997: Opel Astra F караван
Препороден: Kadett станува Astra

Околу 4,13 милиони Astra F беа произведени помеѓу 1991 и 1997 година, што го прави најпродаваниот модел на Opel досега. Развојниот процес се фокусираше на комбинирање на модерен дизајн со повеќе внатрешен простор, зголемена удобност и поголем акцент на заштитата на животната средина. Наследникот на Kadett го презеде името на неговиот британски модел (четвртата генерација на Kadett се продаваше во Велика Британија како Vauxhall Astra од 1980 година). Караванот е популарна верзија од самиот почеток. Opel исто така започна безбедносна офанзива со својата нова ѕвезда. Сите Astra нудеа активен систем на безбедносни појаси со затегнувачи на предните седишта, прилагодливи во висина и рампи за седиштата, како и странична заштита вклучувајќи двојни засилувања од челични цевки во сите врати. За прв пат, сите мотори доаѓаа со катализатори.

1998-2004: Opel Astra G Caravan
Целосно галванизиран: во новиот милениум

Во пролетта 1998 година, Astra беше понудена од самиот почеток како хечбег со три и пет врати и како караван. Прогресивен независен дизајн, динамична шасија и погон, како и речиси двојно поголема вртежна и флексибилна ригидност од неговиот претходник беа само некои од карактеристиките на целосно новата, втора генерација на Opel Astra. Целосно галванизираната каросерија на новата верзија одигра клучна улога во неговата висока вредност. Волуменот на багажникот се зголемува на 1630 литри; приватните купувачи го претпочитаа високо опремениот Caravan Club со моќност до 115 КС. Активната безбедност беше подобрена со 30 проценти зголемување на излезната светлина на проѕирните H7 халогени предни светла и целосно редизајнираната шасија за динамична безбедност (DSA). Комбинираше удобност со агилно и безбедно управување, дури и при целосно оптоварување. Меѓуоскиното растојание беше околу единаесет сантиметри подолго, овозможувајќи повеќе внатрешен простор, особено повеќе простор за патниците во задниот дел и поголем волумен на багажникот до 1.500 литри. Најбрзиот компактен караван досега – Astra OPC Caravan – излезе на пат во 2002 година; скромното семејно возило предизвика многу изненадувања додека се движеше по автопатот со брзина до 240 km/h.

2004-2010: Opel Astra H караван
Адаптивни предни светла и суспензија: победнички концепт

Со дванаесет мотори кои се движат од 90 до 240 КС и седум верзии на каросерија, изборот на модели за Astra H која се продаде над 2,7 милиони единици беше исклучителна. Кога беше лансирана во март 2004 година, третата генерација на Opel Astra се пофали со прогресивен дизајн, висока динамика на возење и многу технички иновации, веднаш освојувајќи бројни споредбени тестови во специјализираните автомобилски публикации. Во технологијата на Astra се вклучиени адаптивниот систем на шасија IDSPlus со електронска континуирана контрола на амортизацијата (CDC), инаку може да се најде само во луксузната класа и ексклузивни спортски автомобили, како и системот за адаптивни предни светла (AFL) со динамично светло при свиоци. Astra исто така може да се пофали со високо ниво на безбедност. Караванот им понуди на патниците обемен простор.

2010 – 2015: Opel Astra J Sports Tourer
Убавините можат да бидат и корисни: Првиот Sports Tourer

Скулпторска уметност комбинирана со германска прецизност – динамичниот караван е лансиран една година по верзијата со пет врати и за прв пат го носи името Sports Tourer. Opel Astra J не само што ја отелотворува новата дизајнерска филозофија на брендот, туку го задржува и паметниот систем Flex-Fold, до 1500 литри корисен простор и им помага на возачите со низа технологии кои веќе дадоа важен придонес во успехот на најпродаваната Insignia со средна големина. Предната камера ги препознава сообраќајните знаци и го известува возачот за ограничувањата на брзината или забраните за престигнување. Исто така, ги предупредува возачите доколку се во опасност при преминување на коловозната лента. Со AFL+ предните светла имате прегледност при свиоци, доколку е потребно, дури и автоматски да се затемнат светлата или да се префрлат на долго светло. Со шасија што може да се подобри со адаптивната технологија FlexRide, Astra Sports Tourer може целосно да ги истакне своите динамични таленти. Возачите на Astra, исто така, имаат придобивки од новата генерација на предни седишта развиени според најновите наоди во безбедносната ергономија на кои им е доделен печат за квалитет од независните медицински експерти и експерти за грб на организацијата AGR (Кампања за поздрав грб).

Од 2016 година: Opel Astra K Sports Tourer
Ефикасност: Моќна и успешна

До 190 kg полесна, значително попространа во внатрешноста и покрај речиси идентичните димензии и поефикасна благодарение на ексклузивната употреба на најновата генерација на мотори – Opel Astra Sports Tourer беше квантен скок во развојот и веднаш беше избран за „Европски автомобил на годината за 2016 година“.

Astra K ја продолжи традицијата на своите претходници. Новиот Sports Tourer се истакна и со технологијата за осветлување. Тоа беше првиот автомобил што ја воведе адаптивната, Full LED Matrix технологија IntelliLux LED® – досега резервирана за луксузни и премиум модели од повисоките класи – во компактниот сегмент. Најновата генерација на системите за помош на возачот вклучуваат и помош за сообраќајни знаци, помош за задржување во лената со предупредување на ненамерно напуштање на лента заедно со следење на растојанието и предупредување на можен судир со возило однапред со итно споирање за избегнување или намалување на последиците при евентуален судир. Дополнително, новата Astra K повторно се грижи за Вашето здравје со ново конструирани ергономски предни седишта, исто така сертифицирани од организацијата AGR. Овие нови предни седишта дури би можеле да се подобрат со функција за вентилација и масажа.

Од 2022 година: Opel Astra L Sports Tourer
Електрифицирана: стилски караван со Opel визор и Pure Panel

Со светската премиера на целосно новата Astra во есента 2021 година, германскиот производител на автомобили го отвори новото поглавје – компактниот модел е достапен за прв пат електрифициран, со пет врати и како Sports Tourer. Opel ќе ја нуди Astra Sports Tourer како plug-in хибрид и од 2023 година, исто така, како електичен караван. Верзиите со високоефикасни бензински и дизел мотори во комбинација со шестстепен и осумстепен автоматски менувач ја комплетираат линијата.

Новата Opel Astra Sports Tourer е исто така олицетворение на грманската прецизност на брендот. Динамичен како никогаш досега, со проѕирни, затегнати површини, детоксирани од непотребни елементи и со новото лице на брендот – Opel визирот. Дополнително, практичната нова Astra Sports Tourer го покажува и типичниот талент на брендот за ефикасно пакување. Додека вкупната должина е 6,0 cm пократка од претходниот модел, меѓуоскиното растојание е 7,0 cm подолго – бонус поени за удобност и волумен на багажот. Во внатрешноста, целосно дигиталниот човечко-машински интерфејс Pure Panel (HMI) им овозможува на клиентите чисто, интуитивно искуство.

(Комерцијална објава)