Уништен е тахографот на полскиот автобус, кој вчера излета од автопатот А4 кај Загреб при што загинаа 12 лица, објави „Јутарњи лист“.
Поради тоа не е можно да се извлечат податоците од него.
Што може да значи ова конкретно, одговара машинскиот инженер Зоран Калауз, извршен директор на Тахограф д.о.о. од Страсната седмица.
– Тоа значи дека нема да може да се утврди со која брзина возел автобусот во моментот на несреќата, иако таа треба да биде 100 км/ч. Меѓутоа, во тахографот имало две дигитални возачки картички (возачка и совозачка), што покажува дека полскиот превозник правилно ангажирал двајца возачи за толку долго патување. Според податоците од картичките, двајцата возачи до моментот на сообраќајната незгода немале сторени прекршоци во однос на работните активности, а по одреден број часови возење правилно се менувале – изјави Калауз.
Професионалните возачи имаат цела низа правила кои пропишуваат кога можат да започнат со работа или да возат, колку долго можат да работат или да возат континуирано, колку долго можат да работат или возат во една смена, во една седмица итн. Им се пропишуваат задолжителни паузи по одреден број часови возење, пропишани се часови минимален дневен одмор како и часови минимален неделен одмор што секој возач мора да ги има во рок од една календарска недела.
Одредени правила се разликуваат во зависност од тоа дали возачот е сам во возилото или дали во возилото се двајца возачи. Има речиси триесет правила и разни исклучоци од правилата кои секој професионален возач мора добро да ги знае за да не направи прекршок на пат.
Тахографот ги евидентира сите активности и дали возачот ги почитува правилата што важат во ЕУ, но, за жал, вообичаени се и манипулациите со тахографот.
За тоа како се спречуваат манипулациите вели:
– За да се намали што е можно повеќе можноста за манипулација со тахографот, односно периодично да се проверува исправноста на неговата работа, според правилата на ЕУ, пропишано е проверката на исправноста на тахограф мора да се изведува најмалку на секои две години во овластени работилници за тахограф. При секоја периодична проверка на тахографот, покрај правната калибрација на самиот тахограф, работилниците се должни да го проверат постоењето на можни уреди за манипулирање со работата на тахографот, да ги отстранат од возилото и да го пријават случајот до надлежните институции. Кај нас за оваа работа е надлежно Министерството за море, транспорт и инфраструктура – заклучил Калауз.