Тим научници од Кина развиле метод со кој можат да користат високоенергетски ласерски зраци за да ги задржат беспилотните летала во воздухот „засекогаш“. Иако ласерските системи со голема моќност почесто се поврзуваат со технологии што се користат против беспилотните летала, професорот Ли Ксуелонг и неговите колеги смислиле метод што ќе го направи спротивното од соборувањето на секогаш присутните мали беспилотни летала.
Научниците го опремиле дронот со фотоелектричен модул за конверзија, кој ја претвора светлосната енергија во електрична енергија. Тоа значи дека високоенергетскиот ласерски зрак може да се контролира и да се користи за далечинско полнење на дронот. Тимот спроведе експеримент со оптички водни дронови (ОДД), при што беше тестиран автоматизиран процес на полнење, кој ги следи беспилотните летала во лет.
– Крај на истражувањето е 24-часовен паметен мониторинг и систем за автономно полнење на енергија на долг дострел за ОДД – рече тимот на научници.
Првиот чекор за научниците беше да разберат како да ги следат беспилотните летала во лет. За да го направат тоа, тие развија алгоритам за следење, за кој тврдат дека е ефикасен во различни средини, услови на осветлување и временски услови. Тие исто така користеа технологија за адаптивно формирање зрак, што им овозможи на зраците автономно да го приспособат својот интензитет за да го зголемат растојанието на безжичниот пренос.
Во својот извештај, тимот го опиша и развојот на заштитниот алгоритам, кој автоматски го приспособува интензитетот на ласерскиот зрак доколку се откријат пречки на патеката на зракот. Успешно беа извршени три теренски теста на оваа технологија, еден во затворено и два на отворено, во текот на денот и ноќта. Научниците тврдат дека нивниот метод може да се користи за помош при катастрофи.
– Во некои долгорочни мисии, како што е потрагата по луѓе заробени во поплави, континуираниот лет на беспилотните летала во голема мера би заштедил драгоцено време за спасување. Се очекува ОДД значително да учествува во социјалното управување, како што се контролата на сообраќајот, безбедносните патроли, спасувањето при катастрофи и бесконтактната логистика – се наведува во извештајот.
Научниците не ги открија спецификациите на системот, тврдејќи дека нивното истражување може да се користи и за класифицирани воени цели.