Падна продажбата на електрични автомобили во Европа
Продажбата на електрични возила „фолксваген“ во Европа падна за речиси една четвртина во првите три месеци од годината, бидејќи потрошувачите му се вратија на бензинот. Компанијата во своето последно финансиско ажурирање на 10 април соопшти дека продажбата на целосно електрични возила се намалила за 24 отсто во Европа, додека продажбата пораснала за 91 отсто во Кина, од година на година.
Сепак, севкупно, компанијата соопшти дека ги зголемила испораките на возила за 3 отсто до 2,10 милиони возила, а главни двигатели се Кина, Јужна Америка и Северна Америка.
– Возилата со мотори со внатрешно согорување се зголемија за 4 отсто до 1,97 милиони единици, прекомпензирајќи го благиот пад од 3 отсто до 136.400 целосно електрични возила (БЕВ). Во овој сегмент, силниот раст во Кина (+91 отсто) не го компензира целосно падот во Европа (-24 отсто). Сепак, дојдовните нарачки за БЕВ во Западна Европа се развија позитивно од јануари до март. Нарачани се повеќе од двојно повеќе целосно електрични модели отколку во истиот период минатата година (+154 отсто), така што банката за нарачки БЕВ моментално изнесува околу 160.000 возила – се вели во соопштението на компанијата.
Хилдегард Вортман од „Фолксваген“, член на Проширениот извршен комитет за продажба на групацијата, ги коментираше последните резултати.
– Во пазарно опкружување што останува предизвик, групацијата „Фолксваген“ постигна солидни перформанси за испорака во првиот квартал. Нашето разновидно портфолио на производи ни ја дава потребната флексибилност за да ги компензираме флуктуациите на побарувачката во одредени сегменти – како што е моментално случајот со целосно електричните возила – во други. Поголемиот број нарачки за нашите целосно електрични модели во Европа нè прават уверени дека ќе растеме во овој сегмент и во нашиот регион и во светот во текот на годината како целина – рече Вортман.
Во февруари, Европскиот парламент гласаше за одобрување на нов закон со кој се забранува продажба на бензински и дизел-автомобили од 2035 година.
Новото правило – дел од поголемите напори за борба против климатските промени во ЕУ – ќе ја забрза транзицијата на блокот кон електрични возила.
И покрај ова, продажбата на електрични возила се намали во Европа во првиот квартал од 2024 година, бидејќи секторот сè уште има предизвици, како што се високата цена и недостигот од инфраструктура за полнење, како што исто така беше истакнато од Светскиот економски форум во неодамнешниот извештај.
– Неодамнешниот извештај од „Ернст и Јанг“ укажува на позитивните ефекти што ги имаа регулативата, субвенциите и стимулациите во однос на привлекувањето…, но дури и со субвенциите, трошоците сè уште се една од најголемите бариери за масовно прифаќање на пазарот. Во просек ЕВ чинат повеќе од една четвртина повеќе од моделите со мотори со внатрешно согорување (исто така познати како ИЦЕ). Сепак, со текот на времето, цената на нивната сопственост е помала – нешто за што купувачите на автомобили не се широко свесни – се посочува во извештајот на Светскиот економски форум.