Вештачката интелигенција може да се обучи да гледа детали во сликите што му бегаат на човечкото око. Новата невронска мрежа со вештачка интелигенција идентификува нешто необично за лицето на сликата на Рафаел

Научниците долго дебатираа дали сликата „Богородица дела роза“ е оригинално дело на Рафаел или не. Иако се потребни различни докази за да се заклучи потеклото на уметничкото дело, понов метод на анализа заснован на алгоритам за вештачка интелигенција застана на страната на оние што мислат дека барем некои од потезите биле направени од раката на друг уметник. Истражувачи од Велика Британија и од САД развија приспособен алгоритам за анализа врз основа на делата за кои знаеме дека се дело на италијанскиот мајстор.

Лицето на Свети Јосиф е полошо изведено

– При длабока анализа на карактеристиките користевме автентични слики на Рафаел за да го обучиме компјутерот да го препознае неговиот стил до многу детален степен, од удари со четка, палета на бои, засенчување и секој аспект од работата – рече математичарот и компјутерски научник Хасан Угаил од Универзитетот во Бредфорд, Велика Британија.
Процесите на машинско учење обично треба да се обучуваат на огромен број примери, нешто што не е секогаш достапно кога станува збор за животното дело на еден уметник. Во овој случај тимот ја модифицираше претходно обучената архитектура развиена од Мајкрософт наречена РесНет50, заедно со традиционалната техника за машинско учење наречена поддржување векторска машина. Претходно се покажа дека методот има ниво на точност од 98 проценти кога станува збор за идентификување на сликите на Рафаел. Обично се испробува на цели слики, но тука тимот побара да погледне и поединечни лица.
Додека Богородица, Детето и Свети Јован се чини дека се создадени од раката на Рафаел, тоа не е случај со Свети Јосиф. Истражувачите забележуваат дека во претходните дебати за автентичноста на сликата се сметало дека лицето на Свети Јосиф е помалку добро направено од другите во кадарот.
– Кога ја тестиравме „Дела роза“ како целина, резултатите не беа убедливи – изјави Угаил.

Модерната технологија ги отклучува тајните

Според него, научниците тестирале поединечни делови и додека за остатокот од сликата било потврдено дека е на Рафаел, лицето на Јосиф се покажало дека најверојатно не е Рафаел. Џулио Романо, еден од учениците на Рафаел, можеби е одговорен за сликањето на четвртото лице, но тоа во никој случај не е сигурно. Тоа е уште еден пример за модерната технологија, која ги отклучува тајните на класичните слики – овој пат со вештачка интелигенција.
Според експертите, „Богородица дела роза“ била насликана на платно од 1518 до 1520 година. Во средината на 1800-тите, уметничките критичари почнаа да се сомневаат дека Рафаел можеби не ги насликал сите уметнички дела. Сега тие сомнежи речиси сигурно се докажани како точни, иако истражувачкиот тим зад студијата сака да нагласи дека оваа вештачка интелигенција ќе им помогне на експертите за уметност во иднина наместо да ги замени.
Угаил исто така изјави дека процесот на автентикација на уметничко дело вклучува разгледување на многу аспекти, како потеклото, пигментите и состојбата на делото.