Фото: Пиксабеј

Кафето е составен дел од нашите секојдневни ритуали. Можеби го консумирате наутро, веднаш штом ќе се разбудите, или можеби уживате по напорниот ден на работа. Но сигурно не сте знаеле дека покрај тоа што е важно дали ќе го пиете сами или во добро друштво, важно е и каква чаша ќе одберете. Тајната е во нејзината боја.
Истражувањата покажаа дека црвената боја на шолјата може да направи пијалакот да изгледа послатко, додека студија од 2015 година објавена во списанието „Флејвор“ сугерира дека белата шолја може да му даде на вашето кафе поинтензивен вкус и посилна горчлива арома. Подоцнежна студија, од 2019 година, објавена во списанието „Експериментална психологија“, покажа дека боите како розовата и црвената се најсилно поврзани со слаткоста, додека жолтата и зелената сугерираат киселост, а кафената, црната и виолетовата сугерираат горчина. Сината боја е предмет на многу дискусии за тоа дали ги привлекува или одбива потрошувачите. Тоа е затоа што оваа боја ретко се наоѓа во природата и затоа не е дел од нашиот вкоренет вкус за боја за храна.
Значи, ако почнете да се грижите за бојата на садовите во кои служите храна, можеби ќе можете позитивно да влијаете на субјективното чувство на нејзиниот вкус. Размислете како една жива зелена салата би можела да се облагороди во жолт сад за сервирање или, обратно, колку би изгубиле ако послужите црвен сос на црвена чинија. Па, како да ја изберете вистинската боја за шолја за кафе?
За почеток, запомнете дека Италијанците служат кафе во бели шолјички. Тоа не е случајно – тие се обидуваат да создадат контраст со површината на кафето и на тој начин да ја потенцираат полнотијата на неговиот вкус. Ако сакате темно кафе, обидете се да изберете боја што е поврзана со горчина, како кафеава или црна. Виолетовата боја долго време се поврзува со кралското семејство и богатството – може да придонесе и за зголемување на чувството на луксуз.
Се разбира, изборот на бојата на вашата шолја за кафе не е веќе воспоставена наука, така што личните преференции ја играат најважната улога.