Фото: ЦГТН

Извозот на автомобили од Кина во првите два месеца
сериозно во нагорна линија

Кинескиот извоз на автомобили се зголеми за 30,5 отсто на годишно ниво на 822.000 единици во првите два месеца од оваа година, покажаа податоците на Кинеската асоцијација на производители на автомобили (ЦAAM). Поточно, извозот на возила со нова енергија (НЕВ) се зголеми за 7,5 отсто на годишно ниво и изнесува 182.000 единици, додека извозот на традиционални возила со фосилни горива се зголеми за 39 отсто на приближно 640.000 единици.
Експертите од ЦAAM рекоа дека кинеската автомобилска индустрија покажува силна конкурентност на глобалниот пазар и веројатно ќе го задржи трендот, благодарение на технолошките иновации, контролата на трошоците и зрелите индустриски синџири.
Секторот НЕВ се прошири од нула до она што е сега за нешто повеќе од една деценија. Само минатата година, обемот на производството и продажбата надминаа девет милиони, што претставува повеќе од 60 отсто од глобалниот удел, според годинашниот извештај за работата на кинеската влада.
Во 2023 година, 87 отсто од електричните возила отпуштени од слободната зона на Јордан биле од Кина, што е највисок процент досега, според Комисијата за инвеститори за слободни зони на Јордан. Продажбата на кинески електрични автомобили во Јордан значително порасна во последните две години, а овој тренд продолжи од почетокот на оваа година, изјави Џихад Абу Насер, претставник на секторот за возила во Комисијата, во неодамнешното интервју за „Хсинхуа“. Високиот квалитет, достапноста и достапноста на одржување се меѓу клучните фактори што ги привлекуваат Јорданците да поседуваат кинески електрични возила, додаде тој.
Има повеќе кинески НЕВ што се користат и на патиштата на Обединетите Арапски Емирати (ОАЕ). За време на конференцијата за климатски промени КОП28 одржана во ОАЕ минатиот декември, електричните автобуси од Кина беа користени за давање шатл-услуги на присутните. И во 2022 година, НЕВ од независната автомобилска кинеска марка се приклучија на полициската флота на Дубаи, првиот бренд НЕВ на глобално ниво што го направи тоа.
„Чајна медиа груп“ објави дека локалната агенција во Дубаи добила стотици нарачки за кинески НЕВ оваа година, кои ќе се користат за локален превоз на автомобили и други оперативни возила. Ова ќе го подобри пазарното влијание на кинеските брендови НЕВ и ќе го зајакне сознанието за нив кај локалните потрошувачи.