Фото: ЕПА

„Волво“ активно работи на технологијата на горивни ќелии, а моторите со согорување на водород се во фаза на развој. Овие мотори личат на стандардните мотори со внатрешно согорување, но работат на водород како основно гориво

Додека Јапонија инвестира во водород, а Америка во електрични возила, Шведска одлучи да решително да тргне напред и да се насочи кон одржлив транспорт. Затоа денес „Волво груп“, шведската мултинационална производствена компанија, го демонстрира патот кон проактивно развивање решенија на водород за да започне ново движење, кое веќе ги тестираше возилата на патиштата на комерцијално ниво.
Оваа голема визија го отсликува силниот интерес на Шведска за декарбонизација на транспортниот сектор и ја става земјата на најсовремениот напредок на зелената технологија. Додека „Волво“ ги поместува границите на она што е можно, Шведска се стекнува со признание како пионер во еколошкиот транспорт.

КАКО „ВОЛВО“ ГО РЕВОЛУЦИОНИЗИРА ТРАНСПОРТОТ

Ниту еден сегмент од „Волво груп“ не е пасивен во развојот и користењето на технологијата на водородни горивни ќелии. ФЦЕВ складира водороден гас во резервоари и генерира електрична енергија преку хемиска реакција со кислород. Оваа операција е брза и чиста, освен водената пареа, која е единственото испуштање. Некои предности на ФЦЕВ пред БЕВ се времето на полнење гориво и поголемиот опсег на возење.
Електричните возила со горивни ќелии спаѓаат во групата на „Волво“, освен БЕВ (електрични возила со батерии). Од нив се очекува да играат суштинска улога во решавањето на проблемот со ефикасен транспорт без фосилни горива, особено кај големите и тешки возила. Оваа технологија не е ограничена само на патни автомобили; исто така се користи во теренски и поморски операции, каде што сличен модел наречен зглобен транспортер „ха икс 04“ (HX04) се користи во градежништвото и во други сектори.
„Волво“ активно работи на технологијата на горивни ќелии, а моторите со согорување на водород се во фаза на развој. Овие мотори личат на стандардните мотори со внатрешно согорување, но работат на водород како основно гориво. Што се однесува до тешките возила, „Волво“ планира тестови на пат со мотори со согорување на водород во 2026 година и сериско производство до крајот на 2030 година.
Моторите со согорување на водород се чини дека нудат решение за намалување на емисиите на јаглерод во транспортот со користење на постојните мотори и соодветната инфраструктура. Моторите со согорување на водород на „Волво“ вклучуваат директно вшприцување со висок притисок, кое ги зголемува ефикасноста и излезната моќност, но ја постигнува сигурноста на моторите слични на дизел.

ЗЕЛЕН ВОДОРОД

Сепак, „Волво“ ја признава реалноста за постигнување зелено производство и испорака на водород потребни за автомобилите на водород. Тоа сугерира дека компанијата работи со партнери и влади за да го изгради потребниот екосистем за водородно гориво.
Тоа ги вклучува трошоците за опрема и материјали за производство на водород од обновливи извори на енергија, дистрибутивниот систем на водород и кодексот на однесување за транспорт и складирање водородни системи. Понатаму, компанијата бара стабилност на политиката и секторска соработка во спроведувањето зелен водород како изводлива стратегија за гориво во транспортната индустрија.
Компанијата исто така ја нагласува потребата да се воспостави маркер за потеклото на водородот со издавање сертификат за потекло за да се обезбеди климатска неутралност на изворите на водород. Дополнително, групацијата ги поддржува декларациите за водород-јаглерод диоксид бидејќи тие мерки ја зголемуваат транспарентноста и ги подобруваат индустриските иновации со ниска содржина на јаглерод. Сеопфатната стратегија на Шведска со „Волво“ го поставува темпото за глобален одржлив развој.
Како заклучок, со помош на вакви примери беше утврдено дека производството на зелен водород, фокусирајќи се на компанијата и зајакнувањето на инфраструктурата, даде сведоштво за овој индекс на сеопфатна стратегија на овој проект. Колку повеќе овие технологии се применливи и споделени на пазарот толку повеќе ќе бидат достапни.
Шведска стана водечка нација во светот со неефикасен транспорт и одржлив развој во индустријата за производство на автомобили. Затоа ваквиот прагматичен пристап се справува со клучните еколошки предизвици и отвора нови изгледи за понатамошен напредок во критичниот сектор за зелена енергија.