Празничната возбуда трансформирана во траен економски импулс
- Кина не само што ги пречека туристите туку им понуди улога во својата културна приказна, докажувајќи дека најдобриот начин да се поттикне туризмот е секој посетител да се почувствува како дел од приказната
Низ цела Кина, годинашната Златна недела – осумдневниот празник што се одбележува како национален ден и фестивал на средината на есента, претставуваше приказ за тоа како да се поттикнат потрошувачката и туризмот преку импресивни, приспособени културни искуства.
Од улиците со украси во знакот на пандите во Ченгду до светлосни претстави што ги осветлуваат античките градски ѕидини во Џенгжу, кинеските градови имплементираа посебни стратегии за да ја трансформираат празничната возбуда во траен економски импулс. Во Ченгду, во покраината Сечуан во југозападна Кина, џиновската панда е повеќе од уметничка инсталација – таа е економски катализатор. Користејќи го овој меѓународно препознатлив симбол, покраинската влада на Сечуан го започна четвртиот Меѓународен фестивал посветен на пандите во Кина.
Настанот, кој тематски поврза градови како Ченгду, Јибин и Дажоу, беше поддржан од 400 милиони јуани (околу 56,3 милиони американски долари) во потрошувачки ваучери за храна, чај, алкохол и туризам. За да се поттикне патување со самостојно возење по националниот автопат 318, специјални ваучери за туристите покриваа полнење на електричните возила, оброци и сместување.
– Целта ни е да го претвориме празничниот ентузијазам во трајна моќ преку иновативни искуства и меѓусекторска интеграција – рече функционер од Министерството за трговија на покраината Сечуан.
Ченгду организираше повеќе од 600 настани за време на празникот – од Светската конференција за сечуанска кујна до ноќни пазари каде што аромата на локални деликатеси и закуски го исполнуваше воздухот. Рестораните станаа импровизирани театарски сцени, при што нивните посетители гледаа претстави на сечуанска опера додека уживаа во храната. Во оваа покраина беа претставени 40 нови сценарија за потрошувачка, опфаќајќи луксузно купување, возење велосипед по живописни зелени патеки и лежерно пиење чај во чајџилници.
Кина не само што ги пречека туристите туку им понуди улога во својата културна приказна, докажувајќи дека најдобриот начин да се поттикне туризмот е секој посетител да се почувствува како дел од приказната.
Туристичките аналитичари велат дека продолжениот кинески празник откри јасна промена во побарувањата и интересите при патувањата. Според Шен Џиани, виш истражувач на туристичката платформа „Трип.ком“, иако се очекува празникот да постави нов рекорд за обем на патувања, ерата на површен туризам бледнее. Тој е заменет со растечки интерес за персонализирани искуства, означувајќи промена од едноставното разгледување на знаменитостите кон импресивно и подлабоко културно искуство.
Џанг Сјаоју, генерален секретар на регионалното туристичко здружение на Шинџијанг, ја припиша оваа трансформација на сè порационалното однесување на потрошувачите. Тој изјави дека патниците сега се фокусираат на вредноста за парите, посебност и емоционална поврзаност, додавајќи дека се подготвени да платат за квалитетни искуства што навистина го исполнуваат ветеното, а наедно се одвраќаат од прескапите вообичаени опции.