Развојот на вештачката интелигенција (ВИ) им овозможи на авиокомпаниите да ја истражат можноста за замена на еден од пилотите во пилотската кабина на авионот за да се ублажат последиците од недостигот од екипаж и да се намалат трошоците.
Според Тим Кларк, претседател на авиокомпанијата „Емиратс“, технологијата со вештачка интелигенција ќе има големо влијание врз воздухопловната индустрија, а можно е во иднина да има само еден човечки пилот во пилотската кабина на авионот. Тој посочи дека треба да размислиме што може да направи технологијата за вештачка интелигенција за да го подобри она што го прават луѓето.
Иако оваа идеја може да биде шок за оние што се навикнати на двајца пилоти во авионот, понекогаш дури и тројца на долги летови, за авиоиндустријата тоа е само начин да се намали зависноста од луѓето додека технологијата напредува. Во 1950-тите, во пилотската кабина имаше петчлен екипаж, вклучувајќи навигатор, инженер за летање, радиооператор и двајца пилоти. Меѓутоа, напредокот на технологијата за вештачка интелигенција остави тројца членови на екипажот без своето место во пилотската кабина, а се чини дека доаѓа време кога истото тоа ќе се случи и со копилотот.

Правилото наложува присуство на двајца пилоти во пилотската кабина на авионот во случај еден од нив да биде онеспособен. Како што напредува технологијата, може да се случи вештачката интелигенција да се користи за слетување авиони на однапред избран аеродром во случај на вонредна состојба.
Авионите веќе користат компјутери за автоматско извршување на многу задачи, а автопилот веќе го контролира авионот во поголемиот дел од летот додека пилотите само ги надгледуваат операциите. Авиокомпаниите и производителите на авиони сега истражуваат дали на технологијата за вештачка интелигенција може да ѝ се довери поголема улога во операциите на летот, така што ќе биде потребен само еден човек за надзор. Тоа дефинитивно нема да се случи во блиска иднина, но има простор за експериментирање каде што за време на долгите летови вештачката интелигенција би била задолжена за контролите, додека двајцата пилоти наизменично ќе го користат времето за одмор.

Експериментите со соло-лет би можеле да започнат со дозволување на еден пилот да одмора во пилотската кабина, додека другиот го следи летот со помош на технологија за вештачка интелигенција. Американската војска ги следеше летовите со пилоти со вештачка интелигенција претходно оваа година. Друг метод е да може да се користи помош од копнена станица за полетување и слетување, додека остатокот од летот би го надгледувал еден пилот.
Меѓутоа, пилотите не се баш полни со самодоверба. Претходните инциденти покажаа дека кога работите ќе тргнат наопаку, добро обучените и добро одморените пилоти можат безбедно да слетаат авион дури и на река, нешто што вештачката интелигенција веројатно никогаш не би се обидела.