Четвртиот финансиски дијалог на високо ниво меѓу Кина и Германија беше одржан во Пекинг во ноември / Фото: ЕПА

Партнерства што до вчера се чинеа невозможни (1)

  • Она што е неоспорно е дека светот се менува. Старите претпоставки се оспоруваат. Се формираат нови сојузи, кои не се засноваат само на политика туку и на перформанси, ефикасност и резултати. Додека гледаме како се одвива кинеско-германското партнерство, ќе видиме многу повеќе од само изградба на возови. Сведоци сме на одвивањето на новиот глобален распоред на силите, кој не е поттикнат од ривалство, туку од соработка и од еден друг вид интерес

Германија, земјата на прецизност, ефикасност и инженерска брилијантност, штотуку ѝ даде на Кина да изгради железнички проект вреден 660 милијарди долари. На земјата што некогаш се потпираше на Европа за инфраструктурни насоки. А сега, токму Кина е ангажирана во еден од европските индустриски гиганти (Германија) за изградба на критични железнички системи. Тоа не е само изненадувачки туку е и зачудувачка пресвртница на улогите. Бидејќи да не заборавиме, Германија некогаш беше глобален пионер во брзите железници.
Возот ИЦЕ, што е кратенка од интер сити експрес, беше симбол на најсовремената германска технологија. Со децении, тој се гледаше како златен стандард на железничкото патување, елегантен, брз и сигурен. Значи, практично се поставува прашањето, зошто Германија, земјата што ги измисли модерните железнички иновации, би ѝ го препуштила ова на Кина? И што е уште поважно, што кажува тоа за подемот на Кина во светот на инфраструктурата? Ова не е само договор. Тоа е повик за будење, сигнал дека динамиката на глобалната моќ се менува, не преку војни или дипломатија, туку преку изградби, челик и брза железница. Кина стана глобална инфраструктурна суперсила, а Германија веќе не е предводник. Но дали ова изненадувачко партнерство е само почеток на ново глобално партнерство?

Кина за само неколку децении дојде на тронот на светот како создавач

За да разбереме зошто Германија се сврте кон Кина, мора да погледнеме што изградила Кина и колку брзо го изградила. За само неколку децении, Кина се трансформираше од земја со неразвиени патишта и преполни села во најголемиот градител во светот. Зборуваме за нација што поставува повеќе бетон за две години отколку што Соединетите Американски Држави поставија во целиот 20 век.
Бумот на инфраструктурата во Кина е зачудувачки. Нејзината мрежа на брза железничка мрежа е најдолга на Земјата, над 40.000 километри, и расте. Тоа е доволно за да се завитка околу планетата на екваторот. И овие возови не само што одат брзо. Некои достигнуваат 350 километри на час и сепак пристигнуваат навреме, до минута. Но не станува збор само за возови. Постојат цели градови што Кина ги изгради од темел за неколку месеци. Аеродромски терминали со големина на мали земји, највисоките мостови во светот и најдолгите насипи. Облакодери што се градат од темелот до крајот за помалку од една недела.
Оваа скала и брзина не дојдоа од никаде. Кина го усоврши сето тоа дома преку повторување, експериментирање и чист обем. Кога градите повеќе од кој било друг, станувате навистина, навистина добри во тоа. И сега, Кина ја извезува таа експертиза во странство. Од Африка до Југоисточна Азија, од Јужна Америка до Источна Европа, кинеските градежни компании градат патишта, железници, пристаништа и електроцентрали. Над 150 земји се приклучија на кинеската иницијатива „Појас и пат“ и тоа не е случајно. Значи, кога на Германија ѝ беше потребна помош во инфраструктурата, не беше само избирање на најевтината опција. Тоа беше избирање на најдобриот градител на Земјата во моментов. И тоа менува сè. На времето Германија беше златен стандард за железничката технологија. Кон крајот на 20 век, таа беше на чело со „Интерсити експрес“ (ИЦЕ), симбол на прецизност, моќ и брзина. Во 1988 година, германскиот брз воз постави светски рекорд од 406 километри на час. Тоа беше речиси нечуено. Со децении, другите нации ја гледаа Германија како пионер во железничкиот сообраќај. Но нешто се промени. Додека Кина брза напред со возови што крстосуваат со 350 километри на час, највисоката комерцијална брзина на Германија е заглавена на 250 километри на час. И не станува збор само за брзина туку и за сигурност. Р.С.

(продолжува)


Во Пекинг одржани средби на високи претставници на Кина и Германија

Подготвеност за проширување на меѓусебно корисната соработка и за промовирање на развојот на билатералните односи

Претставници на Кина и Германија во понеделникот разговараа за билатералните врски, случајот со производителот на чипови „Енекспирија“ и врските меѓу втората по големина економија во светот и ЕУ, за време на посетата на германскиот министер за надворешни работи Јохан Вадефул на Пекинг. Прашањата беа дискутирани за време на средбите на високиот германски дипломат со кинескиот потпретседател Хан Женг, министерот за трговија Ванг Вентао и министерот за надворешни работи Ванг Ји.
Кина ја повика Германија да се придржува до принципот „една Кина“, додека Вадефул ја започна дводневната посета на Пекинг, негова прва откако ја презеде функцијата, соопштија кинеските власти во понеделникот. Хан се сретна со Вадефул и рече дека Кина и Германија се важни економски и трговски партнери што можат да постигнат „резултати добитни за сите“ преку меѓусебно корисна соработка, според „Синхуа“.
Хан рече дека Пекинг е подготвен да ги подобри комуникацијата и дијалогот со Берлин и да работи на тоа да го подигне сеопфатното стратешко партнерство меѓу Кина и Германија на повисоко ниво. Тој додаде дека прашањето за Тајван е во центарот на основните интереси на Кина и ја повика Германија да се придржува до принципот „една Кина“. Хан исто така го повика Берлин да игра активна улога во поддршката на здравиот развој на односите меѓу Кина и ЕУ.
Вадефул во објава на социјалната мрежа Икс ја спомена својата средба со министерот за трговија Ванг Вентао, велејќи дека сака избалансирани економски односи со Пекинг. Кинеското министерство за трговија во соопштението наведе дека Ванг ги повикал германските фирми да „искористат нови можности“, да ја зајакнат соработката и да се прошират во новите сектори, изразувајќи надеж дека Германија ќе обезбеди „фер, отворена и недискриминаторска“ средина за кинеските компании.
За време на состанокот на Вадефул со високиот дипломат Ванг Ји, кинескиот министер за надворешни работи рекол дека соработката меѓу Германија и Кина е „корисна“ за двете страни и ги повикал двете земји да изградат подобрен модел на интеракција и стабилна политичка рамка, според соопштението од министерството.
Портпаролот на кинеското министерство за надворешни работи Лин Џиан изјави во понеделникот дека „Кина и Германија се сеопфатни стратешки партнери“, истакнувајќи дека Вадефул и кинескиот министер за надворешни работи Ванг Ји ќе имаат длабинска комуникација за односите меѓу Кина и Германија и Кина и ЕУ.
– Кина секогаш ги гледа своите односи со Германија од стратешка и долгорочна перспектива, ние сме подготвени да соработуваме со Германија за да ги спроведеме двете важни заеднички разбирања меѓу двајцата лидери, да ја зајакнеме стратешката комуникација, да ги подобриме разбирањето и меѓусебната доверба, да ја прошириме меѓусебно корисната соработка и да го промовираме одржливиот, здрав и стабилен развој на билатералните односи – изјави Лин Џиан на прес-конференција. Р.С.