Рекламната кампања на американски стартап, која ги повикува компаниите да вработуваат вештачка интелигенција наместо луѓе, стана вирална откако се појави во Сан Франциско и во Лондон.
Вработените во технолошките компании со седиште во Лондон изразија негодување поради рекламата на „Артисан АИ“, компанија што развива вработени за дигитална вештачка интелигенција.
На огласите на станицата на метрото во Лондон пишува: „Престанете да вработувате луѓе“, „Артисаните не ја поминуваат половина година на годишен одмор“ и „Артисаните не ’работат од дома‘ од Ибица“.
Дигитални работници
Компанијата е основана во 2023 година од британскиот претприемач Џаспер Кармајкл-Џек заедно со д-р Руперт Додкинс, кој има докторат по астрофизика од Универзитетот „Оксфорд“. Додкинс ја напушти компанијата во мај 2024 година.
„Артисан АИ“, која учествуваше во престижната програма за акцелератор „Y Combinator“, неодамна обезбеди инвестиција од 25 милиони долари во Серија А, покрај претходно собраните 21,1 милион долари.
Компанијата ги развива таканаречените артисани – дигитални работници слични на луѓе што ги автоматизираат работните процеси од почетокот до крајот и дејствуваат како членови на тимот, а не како алатки што ги користат луѓето.
Кармајкл-Џек изјави за „Бизнис клауд“ кон крајот на 2023 година дека ова ги прави значително различни од постојните решенија, кои сè уште бараат постојано управување од страна на луѓето.
Која епизода од „Црно огледало“ е ова?
Васко Ваз Родригес, раководител на одделот за раст во „Труденти“, компанија што развива решенија за споделување податоци, а наедно ја заштитува приватноста и спречува измами, рече дека рекламите го вознемириле.
– Која епизода од „Црно огледало“ е ова? Колку бездушен мора да си за да рекламираш нешто вакво во време кога луѓето едвај се справуваат со животот? Вештачката интелигенција ќе промени сè, вклучително и пазарот на трудот, особено кога станува збор за работни места на почетно ниво. Светот не треба да го игнорира ова. Но тоа не треба да биде целта на оваа технологија. Дали затоа ја развиваме?
Барем така мислев – напиша тој во објава на Линкедин.
– Интересно е што токму оваа недела барав алатка за автоматизација на продажбата што би го оспособила нашиот тим како што растеме. Но таа алатка нема да биде артизанска. Ова не е визија што сакам да ја поддржам – рече тој.
Ендру Тиндал, виш потпретседател за глобални партнерства во „Систем1“, додаде: „Престанете да вработувате луѓе, вработувајте вештачка интелигенција? – Најбездушната реклама што сум ја видел. Совршено комплетна со лик што изгледа како да ја изгубил волјата за живот и ве гледа празно“.
Артисаните среќно работат повеќе од 70 часа неделно
Рекламите го промовираат првиот дигитален вработен во компанијата – Ава, продажен претставник што „Артисан“ го опишува како „претставник за развој на бизнисот со вештачка интелигенција (АИ БДРAI) на стероиди… достапен за вработување сега“.
Пораките од претходна кампања на билбордите во Сан Франциско вклучуваа: „Артисаните нема да се жалат на рамнотежата помеѓу работата и приватниот живот“, „Артисаните нема да доаѓаат на работа мамурни“, „Артисаните среќно работат 70+ часа неделно“, „Возраста на вработените во вештачката интелигенција е тука“, „Вработувајте артисани, а не луѓе“ и „Артисаните никогаш нема да имаат ’исклучена‘ зум-камера“.
Кампањата има 50 милиони прегледи на интернет. „Артисан“ неодамна објави дека Ава ја користат повеќе од 300 организации, со милиони долари приходи.
Но, во исто време, тие добија стотици закани со смрт и пораки на омраза, иако Кармајкл-Џек рече дека кампањата е дизајнирана да привлече внимание, а не да ги омаловажи луѓето.
Ова не беше само маркетинг туку емоционална манипулација
Во Лондон, Абид Теџани, виш консултант за продажба во „Прајметаг“, напиша: „Кампањата ’Престанете да вработувате луѓе‘ на ’Артисан АИ‘ не е само вирална – туку е и поттик за многумина. Во море од генерички пораки со вештачка интелигенција, ’Артисан‘ избра конфронтација. Тие го повикаа она од што повеќето луѓе се плашат – да бидат заменети со ботови со вештачка интелигенција. Одговорот беше моментален: закани со смрт, пораки со омраза, медиумски бес. Но функционираше“.Резултат? Над милијарда прегледи. Повеќе од два милиони долари нов годишен приход.
Препознатливоста на брендот во Сан Франциско скокна од 5 отсто на 70 отсто.
– Ова не беше само маркетинг туку емоционална манипулација од големи размери. Победничките брендови не го продаваат најдобриот производ. Тие ве тераат да чувствувате нешто – љубов, страв, гнев, страхопочит. Во свет каде што вниманието е валута, емоцијата е девизниот курс – напиша тој.
Визијата е тимовите на артисаните да бидат интегрирани со човечките тимови
Кармајкл-Џек претходно ја основа меѓународната агенција за брендирање „Брст диџитал“.
– Нашата визија е артисанските тимови да работат заедно и да бидат интегрирани со човечки тимови – рече тој во едно интервју.
Пред тоа, тој основал и платформа за резервација на услуги по мерка во Лондон – Асист.
– Ја основав компанијата сам, со надворешен тим за развој. Регистрирани се повеќе од 3.000 даватели на услуги на платформата во текот на шесте месеци од нејзиното постоење – напиша тој на Линкедин.