Фото: Пиксабеј

Концепт на одржливост

Каков е концептот на одржливост, како се доживува од граѓаните и што значи за компаниите беше откриено во новото истражување за одржливост „Мастер ндекс“ спроведено во Хрватска. Од активностите што можат да се поврзат со одржливоста, најголемата вклученост на граѓаните е во редовното сепарирање и рециклирање на отпадот. Таков е случајот со 80 отсто од граѓаните, почесто постари од 40 години, а речиси половина секогаш носат своја торба за пазарење. Се спомнува и рационалната потрошувачка на ресурси во домаќинството и употребата на штедливи светилки.
Дури 85 отсто од испитаниците веруваат дека одржливиот бизнис позитивно влијае на перцепцијата на брендот или компанијата. Сметаат дека ова вклучува третман на вработените и заштита на човековите права, но и почитување на различностите и недискриминација. Еднаков број од испитаниците, 85 отсто, изјавиле дека одржливиот бизнис до одреден степен има позитивно влијание врз општиот впечаток за компанијата и брендот.
Според истражувањето во Хрватска во ноември минатата година, околу четвртина од граѓаните се добро запознаени со концептот на одржливост, особено мажите (26 отсто) и оние со високо образование (28 отсто), додека 43 отсто од граѓаните се подготвени да платат повеќе за еколошки производи. Истовремено, 45 отсто од анкетираните граѓани би престанале да купуваат производи од брендови што не се општествено одговорни. При купување возило, 33 отсто од испитаниците би одбрале хибридно или електрично возило, што е намалување за 8 отсто во однос на минатата година.
Новото истражување покажа дека транспарентноста и правичните односи со клиентите, доставувачите и вработените се поважни за две третини од граѓаните отколку економската сила на една компанија. Најважните аспекти на одржливоста во компаниите за граѓаните се односот со вработените и човековите права, покажуваат објавените податоци од истражувањето.