81. МОСТРА
Популарната Мостра или 81. издание на еден од трите најзначајни европски филмски фестивали е во тек во Венеција. Лани во Венеција беше премиерно прикажан филмот „Сиромашно суштество“ на грчкиот режисер Јоргос Лантимос, кој ги воодушеви жирито, публиката и критиката и го освои „златниот лав“ и стана едно од остварувањата на годината што му го отвори патот да заработи добри пари во кино и 11 номинации за „оскар“. Во моментов ниту легендарната француска актерка Изабел Ипер, чие стручно око претседава со жирито полно со реномирани имиња како Џејмс Греј, Ендрју Хеј и Агњешка Холанд, не знае кој ќе биде наследникот на Лантимос. Она што се знае е дека нема да недостигаат интересни премиери на филмовите во компетиција.
Годинава Холивуд конечно го убеди Педро Алмодовар, веројатно најпопуларниот режисер во шпанското говорно подрачје, на прагот на својот 75-ти роденден да го сними својот прв филм на англиски јазик, вкупно 23-ти во кариерата. Насловен како „Соба до врата“, филмот ги следи њујорчанките Ингрид и Марта, пријателки од нивната младост што животот ги разделил за повторно да се обединат во зрелоста. Главните ликови ги толкуваат дивите Тилда Свинтон и Џулијан Мур, а на сетот ги придружуваа, меѓу другите, Џон Туртуро и Алесандро Нивола. Филмот е и адаптација на романот на американската писателка Сигрид Нуњез. Филмот е во компетиција на Мостра.
Чилеанскиот режисер Пабло Ларен, пак, кој одамна се пресели во Холивуд и се чини дека е специјализиран за чудни биографии, по „Џеки“ и „Спенсер“, филмови за силни женски ликови, го сними последниот дел од замислената трилогија „Марија“ за познатата оперска пејачка Марија Калас, Американка родена во семејство на грчки имигранти, која во филмот ја игра Анџелина Џоли. Приказната ги следи нејзините последни денови во Париз во 1970-тите години, полни со спомени, пријатели и, што е најважно, пеење. Правата за прикажување на филмот неодамна ги купи Нетфликс.
По пет години, мегауспешниот „Џокер“ на Тод Филипс и Хоакин Феникс се враќа во Венеција, овој пат со филмот „Џокер: Фоли à Деукс“. Покрај Феникс во филмот е и Лејди Гага, која ја игра Харлин Ли Квинзел, музички терапевт во психијатриската болница „Аркам“, каде што ликот на Феникс завршува во претходниот филм.
„Фоли à Деукс“ или „лудост на близнаци“ е термин за заедничка психоза, феномен што повеќе не се препознава во дијагностичките прирачници. Дали тоа ќе биде доволно за новата милијарда долари, ќе покаже времето. Сепак, можеби најинтересното нешто за овој филм ќе биде соопштението за печатот каде што се очекува Феникс да одговори зошто нагло се повлекол непосредно пред почетокот на снимањето на филмот од другиот режисер Тод – Хејнс.
„Инвазија на бебиња“, пак, е новиот експериментален проект на кралот на чудните, Хармони Корин, кој исто така ќе има светска премиера во Венеција – но надвор од конкуренција. Според достапните информации, овој филм би требало да биде уште почуден од претходниот, прикажан лани на Мостра. Приказната, како што кажува и самиот наслов, следи група провалници во домовите на богатите и моќните што се кријат под маската на бебиња со вештачка интелигенција. Бидејќи се најавени интерактивност и гледање во прво лице, тешко е да се каже дали се работи за филм или компјутерска игра, но секако ќе биде интересна. Оригиналната музика за филмот е компонирана од иконата Бјуриал.
Американската инди-група „Пејвмент“ секако спаѓа меѓу круните на опуштената култура од деведесеттите. Најавата ветува дека филмот за нив – „Пејвментс“ во режија на Алекс Рос Пери – нема да биде уште еден во низата здодевни музички документарни филмови. Пери ја следи приказната за нивното враќање на сцената во 2022 година, која покрај распродадената турнеја вклучува и подготовка на мјузикл, отворање музеј во нивна чест и работа на холивудски биографски филм. В.Д.