Расцутува кинеската филмска индустрија
Кина ја започна 2024 година со рекордно висок приход во киноблагајните од приближно 1,53 милијарда јуани (околу 216 милиони американски долари) за време на тридневниот новогодишен празник. Оваа сума го собори претходниот рекорд од 1,3 милијарда јуани поставен за време на истиот празник во 2021 година, што сигнализира нагорен тренд на заздравување во уште една гранка на кинеската индустрија: кинеската индустрија за филмови!
Празничниот дух на граѓаните за време на новогодишните прослави беше поттикнат и со извонредна продукција на долгометражни филмови, кои публиката со нетрпение ги очекуваше.
НЕЗАБОРАВНО ПРАЗНИЧНО ИСКУСТВО
Водечка на благајните за новогодишниот празник во 2024 година беше романтичната фантазија „Сјај за една работа“, која генерира 608 милиони јуани, што претставува речиси 40 отсто од вкупниот број. Доловувајќи ги очекувањата на публиката, која однапред ги резервираше билетите, таа достигна највисока дневна заработувачка на 31 декември 2023 година, во секој од 31-от регион на ниво на провинција, со исклучок на Пекинг.
Лиу Пенг, директор на Маојанскиот истражувачки институт, истакна дека новогодишниот празник отсекогаш бил синоним за силно чувство на „празничен дух“, често придружен со објавување на многу очекувани филмови.
Зголемените приходи од филмот ја поттикнаа кинеската киноблагајна на 31 декември 2023 година да достигне 733 милиони јуани, што претставува извонреден пораст од 36 отсто во однос на претходниот рекорд од 537 милиони јуани за тој ден.
Повторувајќи ги ставовите на Лиу, Рао Шугуанг, претседател на кинеската асоцијација на филмски критичари, рече дека филмот ја задоволил побарувачката на потрошувачите за „празнично искуство“ за време на новогодишните прослави, „особено кај женската публика“.
ХИТ-КОМЕДИЈА ШТО ГИ ВООДУШЕВИ И ГИ ОБЕДИНИ СИТЕ ГЕНЕРАЦИИ
Повеќе генерации филмски љубители во Кина се наклонети кон комедии и анимирани филмови.
– Комедиите погодни за семејствата да уживаат заедно сѐ повеќе стануваат суштински дел од гледаноста на филмови во Кина – рече Чен Ксугуанг, директор на Институтот за филм, телевизија и театар на Универзитетот во Пекинг, објаснувајќи како разновидниот опсег на филмски жанрови во Кина се грижи за различните барања на публиката.
Со вкупна заработка од 234 милиони јуани, „Џони продолжи да оди!“ го освои второто место на новогодишните празници на топ-листите на боксофисот.
Иако одењето во кино стана природен дел од кинеската празнична културна посветеност, рекордната заработка на благајните за време на новогодишниот празник не само што го нагласува ревитализирачкиот тренд на раст на кинеската филмска индустрија туку и го подигнува исчекувањето кај филмските посетители за претстојниот празник на Пролетниот фестивал, кој обично е одличен период за филмската индустрија.
Празникот на Пролетниот фестивал во 2024 година ќе трае од 10 до 17 февруари, а експертите од индустријата веруваат дека во следните недели, повеќе очекувани филмови ќе ги објават датумите на прикажување, што дополнително ќе ја збогати содржината на празничната сезона.