Град Скопје наскоро ќе почне со имплементација на капиталниот проект за брз автобуски превоз (Bus Rapid Transport – БРТ) во Скопје или, популарно нареченото, автобуско метро или трамвај на тркала.
Откако Собранието го усвои Законот за задолжување, конечно се отвори патот
Скопје да добие современ и добро организиран јавен превоз и да му се придружи на друштвото од успешни градови со БРТ-коридори. Во наредниот период треба да се потпише договорот помеѓу Владата и ЕБРД, со што и формално ќе се создадат можности да почнат постапките за набавка и имплементација на брзиот автобуски превоз. Екипи на Градот и ЈСП „Скопје“ и досега работеа на подготовка на техничката документација, а со потпишувањето на договорот се создаваат и формални можности да дојдат консултантите на ЕБРД што треба да ја доработат техничката документација, со што би се распишале и постапките за набавка, кои ќе ги води банката. Заемот од ЕБРД ќе биде 70 милиони евра, со рок на отплата од 15 години.
Проектот за воведување брз автобуски превоз (БРТ) во Скопје опфаќа две
линии со коридори резервирани за брз автобуски превоз: Линија 1 (исток – запад, од Ѓорче Петров преку Центар до Ново Лисиче), од 12,81 км и 21 автобуска станица, а планирана е и Линија 2 (север – југ) од железничката станица на булеварот Босна и Херцеговина до булеварот Борис Трајковски, во должина од 10,4 км, со 20 автобуски станици.
Двете линии се преклопуваат во Центар. БРТ овозможува намалување на времетраењето на превозот на патниците и намалување на загадувањето на воздухот.
Со имплементацијата на првата фаза, трасата од Ѓорче Петров до Ново Лисиче, со должина од 12,81 километри во една насока, 21 автобуска постојка и два терминали, времето на патување од сегашните 70 минути ќе се намали за повеќе од 50 отсто, односно времето потребно едно возило да ја помине трасата од Ѓорче Петров до Ново Лисиче или обратно ќе биде 35 минути.
Посебната траса за брзи автобуси, која ќе биде физички издвоена од преостанатиот сообраќај, двојно го намалува времето на патување, а фреквентноста на автобусите од 3-4 минути за време на шпицот оневозможува градски метежи.
Сообраќајната предност на автобусите им овозможува движење без застој низ средишниот дел на градските улици и булевари. Честотата, пристапноста, безбедноста, удобноста и брзината се показатели за квалитетни транспортни услуги, кои ги охрабруваат граѓаните да го користат системот за јавен превоз наместо приватните возила. Исто така, имплементацијата на брзиот автобуски превоз значително ќе го подобри севкупниот јавен превоз во Скопје, бидејќи ќе овозможи поголема покриеност низ градот, преку пренасочување на сегашните автобуси на други автобуски линии.
Зголемен број корисници на јавен превоз значи намалување на загадувањето на воздухот и подобрување на здравјето на граѓаните, бидејќи брзиот автобуски превоз со ефикасни горива доведува до намалување на емисиите на стакленички гасови, емисиите на честички и нивото на бучава.
Значајно е да се нагласи дека во рамките на ЕБРД, овој проект е заведен како зелен проект и се финансира во рамките на мрежата на зелени градови, што претставува верификација на еколошките политики што ги креира Градот и што по 40 години конечно ќе почне да се имплементира овој стратегиски проект за градот.