Фото: Пиксабеј

Калифорнија неодамна стана 22-та држава што предава писменост во училиштата, што е значителен скок во однос на 2016 година, кога само 12 од 50-те американски држави го наложија тоа. Пишувањето со пенкало на хартија е од корист за меморијата, когнитивниот и развојот на учењето, разбирањето, читањето, фините моторни вештини, па сѐ поголем број сојузни држави во САД бараат да се учи ракописно пишување во училиштата, а истражувањата ги потврдуваат придобивките од пишувањето на хартија, пренесува американската ТВ-мрежа Ен-би-ес.

Пишувањето со пенкало на хартија е корисно за меморијата

Годинашното 33-то издание на федералниот студентски натпревар за ракопис ги круниса големите шампиони во 2024 година: девет студенти од шест држави за совршено курзивно пишување. Во овој натпревар се слави практиката на ракописот, која доживува еден вид ренесанса во САД. Во јануари Калифорнија стана 22-та држава што предава писменост во училиштата, што е значителен скок во однос на 2016 година, кога само 12 од 50 американски држави го наложија тоа.
Различни студии објавени во изминатата деценија детално опишаа дека пишувањето со пенкало на хартија е корисно за меморијата, развојот на когнитивните способности и способностите за учење, разбирањето, читањето и фините моторни вештини. Шерон Квирк-Силва, членка на државното законодавство на Калифорнија, која го претстави предлог-законот, рече дека иако Калифорнија е многу поларизирана земја, каде што се оспоруваат толку многу прашања, нацрт-законот за ракопис имал целосна двопартиска поддршка и добра волја, а луѓето се согласувале за важноста на ракописот.

Важноста на физичкиот чин на цртање – пишување

– Со години технологијата ја презема наставната програма во училиштата, а децата само мируваат пред екранот. Сега се шири чувството дека треба да ги вратат моливите в раце – изјави Квирк-Силва.
Законот во Калифорнија бара учениците од прво до шесто одделение да имаат часови по ракопис, што, според Квирк-Силва, им дава важни јазични и уметнички алатки.
– Тоа е начин да ги забавите работите малку додека мислите одат од вашиот мозок до вашите прсти – рече таа.
Истражувањето спроведено од Софија Винчи-Бухер, доцентка на универзитетот „Вандербилт“, покажа дека ракописот им овозможува на децата од предучилишна возраст да формираат врски во мозокот што веројатно помагаат во препознавањето на буквите.
– Истражувањето ја покажа важноста на физичкиот чин на цртање – пишување знаци, односно букви – додаде Винчи-Бухер, која вели дека „ракописот е добар за децата бидејќи го поттикнува развојот на читањето и вклучува фина моторика, што е важно за нивниот развој“.