Фото: Пиксабеј

Пожарот во катедралата „Нотр Дам“ избувна на 15 април 2019 година, при што изгореа покривот и кулата на покривот и сериозно се оштетија внатрешноста, горните ѕидови и прозорците на катедралата

Реконструкцијата на катедралата „Нотр Дам“ во Париз се одвива доволно брзо за да може повторно да се отвори за посетителите и верниците на крајот на 2024 година, помалку од шест години откако пожарот го уништи нејзиниот покрив, објавија француските власти. Повторното отворање е најавено за 8 декември годинава.
Властите одлучија да ја обноват црквата од 12 век, ремек-дело на готската архитектура, како што беше пред пожарот. Тоа го вклучува рекреирањето на кулата висока 93 метри, која беше додадена во 19 век од архитектот Јуџин Виолет Ле Дук. На реставрацијата секојдневно работат илјада луѓе. Во меѓувреме, бесплатна изложба наречена „Норд Дам во Париз: Во срцето на градилиштето“ беше отворена за посетители во подземен објект пред катедралата. На изложбата се претставени тековните активности на локацијата, како и некои остатоци од пожарот и уметнички дела од катедралата.
Катедралата повторно ќе биде отворена во декември 2024 година, во согласност со целта што ја постави претседателот Емануел Макрон веднаш по пожарот..
Пожарот избувна во катедралата „Нотр Дам“ на 15 април 2019 година, во доцните попладневни часови под покривот, а беше изгаснат 15 часа подоцна. Во пожарот изгореа покривот и кулата на покривот, а тешко се оштетија и внатрешноста на катедралата, горните ѕидови и прозорците. Само 12 часа по избувнувањето на пожарот, за реставрација на катедралата беа собрани повеќе од 900 милиони евра донации од целиот свет.
Изградена помеѓу 12 и 14 век, „Нотр Дам“ во Париз има вековна француска историја вградена во својот камен. Готската катедрала ја одразува истакнатата улога на Париз како економски и духовен центар во 12 век, а нејзините лузни од Француската револуција се потсетници на долгата врска со монархијата – врска што речиси резултирала со нејзино уривање. Илјадници туристи секојдневно влегуваат во оваа катедрала за да ги фотографираат нејзините розови прозорци.
Писателот Виктор Иго ја искористил зградата како персонификација на самата Франција во својот роман од 1831 година. Книгата доживеала огромен успех, па успехот довел до голема реставрација надгледувана од архитектите Жан Батист Антоан Ласус и Јуџин Виолет Ле Дук.