Фото: ЦГТН

НАУКА И ТЕХНОЛОГИЈА

Во 2023 година Кина го забележа своето рангирање во Глобалниот индекс на иновации (ГИИ), составен од Светската организација за интелектуална сопственост, така што од 34-то место во 2012 година скокна на 12-то место. Во истата година Кина, исто така, ги престигна Соединетите Американски Држави за првпат по бројот на научнотехнолошки кластери на топ 100 листата на ГИИ.
Да ја земеме за пример кинеската просперитетна индустрија за електрични возила (ЕВ). Според „Патент ризалт“, аналитичка компанија со седиште во Токио, кинеските компании поднеле 41.011 барања за патенти поврзани со полнење електрични возила и замена на батерии од 2010 до 2022 година, надминувајќи ја второпласираната земја со повеќе од 50 отсто.
Технолошките иновации од големи размери во целата индустрија обезбедија силна основа за кинеските производители на ЕВ да нудат побрзи и попрактични услуги за потрошувачите.
КАТЛ, најголемиот светски производител на батерии, лансира на пазарот батерии за брзо полнење во 2023 година за да овозможи опсег на возење од 500 км со време на полнење од само 12 минути. НИО, наречена како една од кинеските „нови сили“ за производство на ЕВ, сега може да заврши автоматска замена на батерии и проверки на електричниот систем за две и пол минути на своите станици за размена на електрична енергија низ целата земја пред да ги подготви своите автомобили повторно да излезат на пат.
Кинеските ЕВ не само што се подобри туку се и значително поприфатливи. „JATO динамикс“, консултантска компанија во автомобилската индустрија, објави дека во 2023 година просечната малопродажна цена на ЕВ во Кина била помалку од половина од цената во Европа или САД, што им овозможува на повеќето кинески клиенти да уживаат во поголема мобилност со значително пониска цена.