Компаниите што продаваат производи и услуги во последно време се ориентираат кон одредена група влијателни личности на интернет-мрежата, односно кон т.н. инфлуенсери, за тие да ги продаваат нивните производи или услуги. Од истражувањето на Германскиот сојузен орган за финансиски надзор произлегува интересен податок дека дури 84 отсто од купувачите купиле нешто врз основа на препорака на инфлуенсер. Тие станаа составен дел од тоа како прават бизнис компаниите за своите брендови. Но токму тука постојат низа недоследности, па дури и прекршувања на законските регулативи на државите или, со други зборови, постои еден облик на криминал со кој јавноста треба да биде запознаена

НОВИТЕ ИНТЕРНЕТ-ТРЕНДОВИ РАЃААТ НОВИ ХИБРИДНИ ОБЛИЦИ НА КРИМИНАЛ

Откако речиси целокупното живеење се префрли онлајн, сосема е нормално дека и многумина ќе се обидат да остварат некаква заработка користејќи го интернетот. Во оваа група спаѓаат инфлуенсерите, кои ги има речиси на секој чекор на интернет. Тие се борат за следбеници, бидејќи на тој начин добиваат пари од оние што им плаќаат за реклама. Меѓутоа, несомнено дека и тука веќе на големо почнаа да се забележуваат насилство, измами и обиди за злоупотреба на граѓаните што ги следат.

ЛУЃЕ СЕ ЗАЛЕТУВААТ ПО ИНФЛУЕНСЕРСКИ СОВЕТИ

Заработете пари додека спиете, бидете сам свој газда, направете парите да работат за вас – ова се само неколку употребувани флоскули со кои финансиските инфлуенсери на социјалните мрежи сакаат да ве привлечат. Сè што треба да направите е „да ги слушате нивните совети“?!
Во последно време сѐ поголем е бројот на инфлуенсери, бидејќи луѓето имаат сѐ помала куповна моќ, па користејќи ги финансиските инфлуенсери се обидуваат да дојдат до некој денар. Всушност, тука ситуацијата е многу едноставна. Нашите соговорници, криминолози, велат дека „инфлуенсер што дава совети како да се збогатите прекуноќ, додека ве советува, практично ви ги зема парите, со што тој се збогатува на ваш грб“. Но тоа не е криминално поведение, туку тоа мутира во такво поведение во оној момент кога препораките стануваат измами, манипулации и имотна корист што произлегува од пласираните лаги. Она што е важно и што треба да го сфатат луѓето е дека инфлуенсерите имаат свои финансиски интереси. Колку повеќе допаѓања и следбеници генерираат, толку повеќе пари добиваат од огласувачите.
Инфлуенсерите имаат толку голема моќ што Германскиот сојузен орган за финансиски надзор апелира до граѓаните да внимаваат доколку бараат финансиски совети на социјалните мрежи.
– Најважен критериум е транспарентноста. Угледните инфлуенсери никогаш не даваат конкретни совети за инвестирање, односно нема да наведат точно во кои акции треба да инвестирате. Дополнително, треба да се внимава ако инфлуенсерот сака да се префрли на приватни пораки преку Ватсап или друга мрежа за комуникација. Ова е обично предупредувачки знак. Сериозните финансиски инфлуенсери се транспарентни, на пример, кога зборуваат за своите инвестиции, даваат увид во работењето на компанијата, нејзиниот биланс и слично. Обрнете внимание на седиштето на компанијата зад конкретната понуда што ви ја нуди инфлуенсерот. Ако се наоѓа во Дубаи, Карибите и слично, треба да внимавате. Тоа често не може да се дознае на социјалните мрежи, но доколку инфлуенсерот има своја веб-страница, вреди да пребарате малку и да погледнете што пишува во отпечатокот – стои во предупредувањето од германскиот сојузен орган.
Она што е важно да се знае е која е целта на каналот и на инфлуенсерот. Дали се продаваат одредени производи или, пак, се нудат линкови до наводно влијателни лица? Големиот број следбеници и прегледи не е гаранција дека станува збор за квалитетна содржина.

ФИРМИТЕ НА НИШАН НА ЛАЖНИТЕ ИНФЛУЕНСЕРИ

Брендовите и компаниите денес бараат инфлуенсери за да ги продаваат своите производи. Според истражувањето на германскиот сојузен орган, дури 84 отсто од купувачите купиле нешто врз основа на препорака на инфлуенсер. Тие станаа составен дел од тоа како брендовите прават бизнис.
Но, како и секогаш, и тука постојат потенцијални измами на кои компаниите можат да станат плен.
Измамата на инфлуенсерите се однесува на фалсификување одреден социјален ангажман или измама со брендови.
Вистинските инфлуенсери органски ја зголемуваат својата публика. Тие заработуваат значаен ангажман со објавување содржина што нивната публика ја смета за вредна. Брендовите соработуваат со влијателни лица поради нивната автентичност, креативност и високо ниво на ангажираност.
Лажните инфлуенсери купуваат следбеници или манипулираат со метриката на нивната сметка за да им се допаднат на брендовите. Овие инфлуенсери честопати изгледаат автентично на прв поглед. Сепак, тие не нудат никаква вредност за брендовите, бидејќи нивната публика не е легална. Не е изненадување што сега се појавија измамници кога маркетингот со помош на влијателни лица е индустрија вредна 13,8 милијарди долари. А тоа го поттикнуваат брендовите што се желни да работат со инфлуенсери.

Како изгледа измамата со инфлуенсери?

Веќе се евидентирани огромен број инфлуенсери измамници. Сопственикот на „Бруклин шоп хаус“, Стратис Морфоген, добива над 200 пораки годишно од лажни инфлуенсери. Тоа се луѓе што тврдат дека се влијателни на Тикток само за да дојдат до бесплатен оброк.
Морфоген вели дека приближно еден од тројца таканаречени инфлуенсери е всушност сметка надуена од ботови.
Бум направи и приказната за научникот за податоци Крис Буети. Тој создаде бот-сметка на Инстаграм за да добива бесплатни оброци од ресторани во Њујорк во 2019 година. Неговиот лажен профил на Инстаграм на крајот собра речиси сто илјади следбеници.
Како го направил тоа? Тој шифрирал скрипта за автоматско повторно објавување на содржината со врвни перформанси од други сметки на Инстаграм. Неговото сценарио автоматски генерира нови објави без да бара од него да се најави на сметката.

Најчести типови на измама со инфлуенсери

Измамата на инфлуенсерите не е единствена работа. Постојат неколку вообичаени начини на кои брендовите се измамени од таканаречените „инфлуенсери“.
Првиот начин е со инфлуенсери што купуваат лажни следбеници и тоа е веројатно најпопуларниот пример за измама. Накратко, некој ќе плати за услуга или бот-мрежа за да изгледа дека неговата сметка е поголема отколку што всушност е. Оваа практика е особено популарна на Инстаграм.
Според податоците од Гугл, фразата „купи следбеници на Инстаграм“ има над 40.000 пребарувања на Гугл месечно. Постојат десетици платформи што користат тактики како што се вештачка интелигенција и места за ангажман за вештачки „лајк“ и „следење“ сметки од илјадници.
– Купувањето лажни следбеници и лајкови е исто така толку вообичаено затоа што е евтино. На пример, една платформа што е истражувана нуди 300 следбеници за седум долари. Тоа е причината зошто секогаш им кажуваме на брендовите да внимаваат на влијателните што забележуваат ненадејни скокови во бројот на нивните следбеници – велат интернет-експертите.
Тука се и лажните профили што користат ботови. Слично на зголемувањето на бројот на следбеници, ботовите може да се користат и за вклучување со објави. Оваа тактика може да ги измами социјалните алгоритми за да го зголемат досегот на лажните инфлуенсери.
Забележано е и зголемување на фишинг-измамите од инфлуенсерите. Фишинг се случува кога измамниците се претставуваат како реномирани влијателни лица. Тие допираат до брендовите со намера да ги измамат. Овие пораки често се испраќаат од она што се чини дека е е-пошта. Измамниците често бараат од брендовите да им платат или да испратат бесплатни производи. Измамникот го добива подарокот и исчезнува.
Според досегашното искуство, најчесто се измамени помали фирми, сопственици на брендови што го пробиваат бизнисот. Тие сметаат дека кај инфлуенсерите ќе поминат поевтино, па затоа и ги ангажираат.

[email protected]