Дали ги переме нашите алишта повеќе од кога било досега, дури и кога не се навистина валкани. Просечно домаќинство во Европа пере алишта до пет пати неделно, а пристапот до машини за перење во домаќинствата низ светот скокна од 30 проценти во 2010 година на 80 проценти во 2024 година. Од сите глобални ослободувања на микропластиката, помеѓу 16 и 35 проценти доаѓаат од перењето синтетички влакна. Едно перење облека од полиестер може да ослободи 700.000 микропластични влакна, според службата за истражување на Европскиот парламент. Сега, новото истражување покажа дека иако повеќето луѓе се наклонети кон екопријателски животен стил. Истражувањето спроведено од научници во Шведска меѓу 2.000 луѓе покажа дека нашиот страв да бидеме перципирани како валкани ја надминува нашата желба да донесуваме еколошки прифатливи животни одлуки.
– Иако машините станаа енергетски поефикасни, најголемото влијание врз климата е колку често одлучуваме да переме алишта, а тоа не било никогаш толку често како денес – вели Ерик Клинт да Катедрата за системи за животна средина.
Во исто време, повеќето од нас се чини дека не се заинтересирани за промена на навиките за перење алишта за да се намали нашето влијание врз климата. Клинт верува дека кампањите наменети да нѐ натераат да размислуваме за влијанието на нашите навики врз животната средина имаат погрешен пристап.
– Не е важно колку вашиот аргумент е разумен и заснован на истражување, ако е против различните движечки сили на луѓето, како што е желбата да се има чувство на припадност во група, нема да успее. Одвратноста толку силно го придвижува нашето однесување бидејќи тоа е еволутивно определена емоција што функционира како заштита од инфекции или опасни материи. Во комбинација со срам или исклучување, стравот дека луѓето не сакаат да се дружат со некој што не се грижи за својата хигиена силно влијае на нашето однесување – вели тој.
Наместо да се обидуваме да ги натераме луѓето помалку да ги перат алиштата, вели Клинт, кампањите треба да се фокусираат на психолошките двигатели зад навиките на луѓето. Тоа вклучува изнаоѓање начини да ги охрабриме луѓето да не создаваат многу валкани алишта на прво место, како, на пример, користење на облеката повеќепати пред да заврши во кантата за перење.