Без оглед на тоа дали „Tикток“ ќе биде забранет или не, апликацијата ги поттикна конкурентите да ги променат своите деловни модели и ги принуди да усвојат помалку профитабилен модел на рекламирање, пишува „Економист“.
Додека многумина најавуваат крај на „Tикток“ , а извршниот директор Шоу Зи Чеу се бори со Конгресот на САД, мрежата има повеќе од милијарда активни корисници според најновите податоци од март.
Повеќе од сто милиони корисници на „Tикток“ во САД се загрижени дека владата се подготвува да ја забрани кинеската платформа поради безбедносни стравови. Но, нивната вознемиреност е во контраст со ентузијазмот во Силиконската долина, каде домашните американски компании би биле среќни да се ослободат од популарниот конкурент. Со секој негативен коментар од Капитол Хил растат цените на акциите на „Мета“, „Пинтерест“ и „Снепчет“ – пренесува Хина.
Судбината на „Tикток“ виси на конец, но јасно е дека тој засекогаш ги промени социјалните мрежи и го отежнува работењето на постарите апликации. За помалку од шест години, „Tикток“ го одвикна светот од „старомодните“ социјални апликации и ги „закачи“ корисниците на алгоритамски кратки видеа. Ова значи дека апликацијата ги препознава преференциите на корисникот и суштински „се однесува“ со нив, за возврат уживајќи во зголемувањето на бројот на лојални корисници.
Заработуваат помалку од „старите“ апликации
Проблемот е што овој модел заработува помалку од стариот, а тоа и пречи на конкуренцијата која е навикната на поголем профит, а од друга страна е притисната да работи на тој начин, за да не ги изгуби корисниците, пишува британскиот весник.
„Tикток“ ја разбива конкуренцијата меѓу младата публика – Американците на возраст од 18 до 24 години поминуваат најмалку еден час дневно на „Tикток“, што е двојно повеќе од времето што го поминуваат на „Инстаграм“ и „Снапчат“, а пет пати повеќе отколку на „Фејсбук“, што денес е главно се користи за комуникација со баби и дедовци.
Успехот на „Tикток“ ги охрабри неговите конкуренти повторно да ги откријат своите деловни модели, како и самите себе. „Мета“, која ги поседува „Фејсбук“ и „Инстаграм“, ги претвори главните доводи на двете апликации во алгоритамски сортирани „машини за откривање“ и го лансираше „Реелс“, клонот на „Tикток“ на „Фејсбук“.
Слична идеја е имплементирана на „Пинтерес“ со „Вач“, „Снапчат“ со „Спотифај“, „Јутуб“ со „Шортес“, па дури и „Нетфликс“ со „Фаст лаугс“.
„Спотифај“ направи преуредување инспирирано од „Tикток“ , а сега неговата почетна страница содржи и видеа.
Послабо таргетирање на клиентите
Кратките видео апликации, исто така, предизвикаа лошо таргетирање на публиката. За корисниците, привлечноста на „Tикток“ лежи во фактот дека тие не треба да прават ништо освен да гледаат и да лизгаат по екранот нагоре за да добијат ново видео. Алгоритмот го користи ова за да дознае какви видови видеа претпочита корисникот, како и реклами.
Сепак, оваа игра на погодување не е замена за долгорочното собирање податоци од постарите мрежи за нивните корисници кои ги пополнувале своите профили со сите суштински информации и преференции, од нивната омилена боја до образование и брачен статус.
Резултатот е дека многу огласувачи сè уште ги третираат кратките видеа како место за лошо насочени т.н рекламирање на брендот, наместо хиперперсонализираните (и поекономични) реклами со директен одговор, фаворизирани од социјалните медиуми од старата школа.
Имитаторите на „Tикток“ се во подобра позиција бидејќи, иако имаат ист формат на содржина, во позадина вртат големи количини на информации за корисниците собрани во текот на една деценија и повеќе, кога немаше строги правила за собирање податоци.