Извонредно динамичен растечки тренд на продажба го зголеми уделот на електричните автомобили на вкупниот пазар за автомобили на 14 отсто минатата година, во споредба со девет отсто во 2021 година, односно четири отсто во 2020 година. Според процените на познавачите од областа на енергетиката, на тој начин, до 2030 година ќе се елиминира потребата од најмалку пет милиони барели нафта дневно…
Според Меѓународната агенција за енергија, над 14 милиони електрични автомобили се очекува да се продадат годинава
Продажбата на електрични автомобили низ светот се очекува да се зголеми за 35 отсто до 14 милиони оваа година, а нивниот удел на вкупниот пазар на автомобили ќе се зголеми на 18 отсто, се вели во најновиот извештај на Меѓународната агенција за енергија (ИЕА).
Годишниот извештај на ИЕА, „Глобал електрик вијкл аутлук“, покажа дека повеќе од 10 милиони електрични автомобили ќе бидат продадени низ светот во 2023 година, што е рекорден пораст од 55 отсто во однос на претходната година.
Експлозивниот раст го зголеми уделот на електричните автомобили на вкупниот пазар за автомобили на 14 отсто минатата година од девет отсто во 2021 година и четири отсто во 2020 година.
– Електричните возила се една од движечките сили во новата глобална енергетска економија, која брзо се појавува, и водат кон историска трансформација на автомобилската индустрија низ светот – изјави за јавноста извршниот директор на ИЕА, Фатих Бирол.
Како што рече, ваквите трендови имаат значителни импликации врз глобалната побарувачка за нафта.
– Моторот со внатрешно согорување е без конкуренција повеќе од еден век, но електричните возила го менуваат тој статус кво. До 2030 година ќе ја елиминираат потребата од најмалку пет милиони барели нафта дневно. Автомобилите се само првиот бран: електричните автобуси и камиони ќе следуваат наскоро – рече Бирол.
Податоците покажуваат дека најголемиот дел од продажбата на електрични автомобили досега се случила во Кина, Европа и во САД.
Кина беше најголемиот пазар за електрични автомобили минатата година, а нејзиниот удел во глобалната продажба беше 60 отсто.
Уделот на продажбата на електрични автомобили во вкупната продажба на домашни автомобили во Кина достигна 29 отсто минатата година, во однос на 16 отсто во 2021 година.
Триесет и пет отсто од новите електрични автомобили се продаваат во Европа и во САД
Европа останува втор најголем светски пазар за електрични автомобили по Кина, со 25 отсто од вкупната продажба во 2022 година.
Стариот Континент минатата година забележа раст од 15 отсто во продажбата на електрични автомобили, достигнувајќи 2,7 милиони. Уделот на продажбата на електрични автомобили се искачи на 21 отсто, од 18 отсто во 2021 година.
Германија беше најголемиот пазар во Европа со 830.000 нови електрични автомобили регистрирани во 2022 година, потоа Велика Британија со 370.000 и Франција со 330.000. Шпанија регистрираше повеќе од 80.000 нови електрични автомобили.
Продажбата на нови електрични автомобили во САД се приближи до еден милион, додека вкупните резерви достигнаа три милиони.
Иако продажбата на електрични автомобили е концентрирана на неколку пазари, Индија, Индонезија и Тајланд беа меѓу земјите што забележаа значителен раст минатата година.
Продажбата во Турција речиси двојно зголемена
Околу 7.500 нови електрични автомобили беа регистрирани во Турција во 2022 година, речиси двојно повеќе од 2021 година. Повеќе од 16.000 нови електрични автомобили се регистрирани во земјата во текот на 2022 година, додека учеството на вкупниот пазар на автомобили во Турција изнесуваше еден отсто.
Турција има цел да произведе еден милион возила од првиот домашен бренд за електрични автомобили „тогг“ до 2030 година. „Тогг“ започна со продажба на својот прв модел, „T10X“, на домашниот пазар и планира да испорача 20.000 електрични автомобили оваа година.
Продажбата во првиот квартал од годинава е зголемена за 25 отсто
Во првиот квартал од оваа година, глобалната продажба на електрични автомобили е зголемена за 25 отсто во споредба со истиот период во 2022 година, достигнувајќи 2,3 милиони. Се предвидува таа бројка до крајот на годината да достигне 14 милиони.
Просечниот удел на електричните автомобили во вкупната продажба низ Кина, ЕУ и САД се очекува да се зголеми на околу 60 отсто до 2030 година.
Бидејќи растечкиот пазар на електрични автомобили ја зголемува побарувачката за производство на батерии, во извештајот се наведува дека најавените производствени проекти ќе бидат повеќе од доволни за да се задоволи побарувачката за електрични возила.
Извор: Анализа на турската ТРТ