Топлотните бранови беа одговорни и за широкораспространетите откажувања на возовите, поради проблеми како што се свиткани шини и паднати надземни далноводи. Само во Австрија, возовите беа принудени да застанат 1.900 пати во 2023 година поради временските услови
Како климатските промени ја погодуваат европската железничка индустрија
Климатските промени сѐ повеќе стануваат главен предизвик за железничкиот транспорт. Невремето, снежните врнежи, поплавите и пожарите ги ставаат на тест железничките мрежи низ Европа.
Само во Австрија, „Рејлџет“ и другите возови ОББ беа принудени да запрат 1.900 пати во 2023 година поради временските услови, објави австрискиот весник „Кронен цајтунг“.
Значи, како железничката индустрија се приспособува на планетата што се загрева?
Како климатските промени влијаат на железничката индустрија?
– Никогаш не сме имале толку многу откажувања на возови поради невреме во последните години како што имавме минатиот август. Поплавите само во Тирол и во Салцбург и масивните свлечишта по грмотевици доведоа до 716 непланирани застанувања поради временските услови – изјави портпаролот на ОББ, Бернхард Ридер, за австрискиот печат.
Тој додаде дека зголемувањето на температурите во Алпскиот Регион доведува до пораст на насипите и шумските пожари, искривување на патеката и опаѓање на заштитните шуми поради топлинскиот стрес.
– Со загриженост ги следиме нарушувањата предизвикани од екстремните временски настани – рече тој.
Во Обединетото Кралство, владин советник предупреди дека нарушувањето на патувањата ќе се влоши поради климатските промени, освен ако железничката мрежа на земјата не добие повеќе средства. Говорејќи во август, сер Џон Армит укажа на обилните врнежи што го погодија патувањето со воз поради поројни поплави и лизгање на земјиштето.
Топлотните бранови беа одговорни и за широкораспространетите откажувања на возовите, поради проблеми како што се свиткани шини и паднати надземни далноводи.
Железничките пруги се дизајнирани да издржат одреден опсег на температури, но може да се искриват во многу топли услови.
Топлината, исто така, може да предизвика попуштање на надземните далноводи и нивно закачување на опремата на возот.
Како железничката индустрија се приспособува на климатските промени?
Во Австрија, надземните далноводи се реконструираат за да се спречи прегревање. Дополнително, шините се прават поотпорни на топлина со нанесување бела боја.
Падините со ризик од лизгање се следат уште повнимателно, а се проширува и опсегот на набљудување на времето.
Во Обединетото Кралство се потроши повеќе за одводнување, а се воведува технологија за далечинско следење на температурата на железницата.
По смртта на три лица во август 2020 година кога воз се удри во излизгано земјиште во Абердиншир, „Нетворк реил“ разви нов софтвер за предвидување ненадејни поројни врнежи.
Оперативниот центар на компанијата во Кардиф распоредува топлински сензори и камери за да ги следи условите на железницата низ регионот.
Иако ова нема да се справи со прекините на услугата, тоа значи дека безбедноста може да се подобри со воведување ограничувања на брзината и повикување тимови за одржување.
Европските возови „три-брид“, кои би можеле да го револуционизираат железничкиот транспорт
Железничката индустрија, исто така, го насочува своето внимание кон коренот на проблемот и работи на намалување на неговото влијание врз глобалното затоплување.
Италијанската компанија „Хитачи реил“ разви револуционерен трибриден воз.
Локомотивата „Мазачо“ може да се напојува на три начини: преку надземни електрични водови, преку хибриден дизел-мотор или преку батерија.
Револуционерната батерија може да се полни кога возот работи на струја од надземните водови. Може да ја искористи и енергијата за сопирање од застанувањето на возот.
Оваа батерија што е прифатлива за планетата може да го напојува возот, без потреба од дизел, за кратки делови од линијата каде што има празнини во електрификацијата.
Исто така, се користи за време на приближувањето и заминувањето од станиците така што возот не придонесува за бучавата во градот или загадувањето на воздухот.
Возовите се тестираат во специјално изградена климатска комора, која симулира температури од -50 до +40 степени за да се осигури дека можат да ги издржат временските екстреми во иднината.