Во план е да се додадат додипломски студии во најактуелните сфери на интерес, а да се укинат застарените
Подобрување на академското образование
Кина планира да приспособи околу 20 отсто од своите универзитетски додипломски студии до 2025 година, при што ќе бидат воспоставени специјалности што се фокусираат на нови технологии и индустрии, додека специјалностите непогодни за социоекономскиот развој ќе бидат укинати, се наведува во новиот план.
Бројот на додипломски студии во основните дисциплини, особено во науката и медицината, ќе се зголеми за да му служи на националниот развој, да се фокусира на најсовремените технологии низ светот и да го заштити здравјето на луѓето, според планот издаден од кинеското министерство за образование и четири други сектори. Земјата има цел да воведе околу 10.000 нови додипломски студии на национално ниво и 300 центри за обука на студенти во основните дисциплини, се наведува во планот. Исто така, ќе изгради голем број училишта што ќе се фокусираат на идната технологија, модерната индустрија и јавното здравство на високо ниво, а посебен фокус ќе се стави на инженерите.
Што се бара од локалните образовни власти?
Планот побара од провинциските образовни власти да ги испитаат основните услови, квалитетот на наставниците и стапката на задоволство на учениците од постојните додипломски студии. Овие власти ќе спроведат инспекции на универзитетските насоки, а од оние за кои се смета дека се со низок квалитет или кои произведуваат ниски стапки на вработеност ќе биде побарано да го прекинат уписот. Властите треба да проценат дали универзитетските насоки во рамките на нивните јурисдикции се совпаѓаат со регионалниот развој и треба да објават списоци на специјалност со висок и низок приоритет.
Според Министерството за образование, кинеските универзитети нудат дипломи за 66.000 насоки. Од 2012 година, тие основаа 17.000 нови додипломски насоки и укинаа или суспендираа околу 10.000 други.
– Со оглед на тоа што бруто-стапката на запишување на високото образование во Кина достигна 59,6 отсто минатата година, многу е важно да се подобри квалитетот на високото образование и да се направат промени во додипломските насоки – изјави неименуван службеник од Одделот за високо образование на Министерството.
Каква е актуелната состојба со додипломските студиски насоки?
Чу Џаохуи, постар истражувач во Националниот институт за образовни науки, рече дека некои од универзитетските насоки не се во согласност со тековните напори за социоекономски развој и имаат ниски стапки на вработеност за дипломирани студенти. Тој рече дека планот се фокусира на практичните вештини, во комбинација со општествената побарувачка и мултидисциплинарното знаење.
Чен Џивен, главен уредник на онлајн образовниот портал ЕОЛ, рече дека планот се фокусира на целосно давање посебни карактеристики на универзитетите, наместо да градат сеопфатни универзитети со многу слични насоки. Покрај тоа, според него, планот побара од универзитетите да направат приспособувања врз основа на нивните сопствени услови и да размислат што можат да направат за да придонесат за индустрискиот, регионалниот и националниот развој.