Новата голема истрага за изборни манипулации ги откри слабостите во безбедноста на платформите на интернет. Истрагата тврди дека се разоткрил тим од приватни изведувачи што продавале услуги за дезинформации
Истрагата што ја спроведоа 30 медиуми, вклучувајќи ги и „Гардијан“ и „Шпигел“, тврди дека разоткрила тим од хонорарни поединци со седиште во Израел што ги нарушувале изборите и манипулирале со јавното мислење користејќи кампањи за дезинформација.
Изведувачите, кои го користеле псевдонимот „Тим Хорхе“, ги води Тал Ханан, 50-годишен поранешен оперативец на израелските специјални сили, кој очигледно бил фатен во тајна операција од тим новинари што се претставувале како потенцијални клиенти. Тал Ханан негира дека сторил нешто лошо. Тој наводно им кажал на новинарите дека услугите на неговата единица се достапни за разузнавачки агенции, политички кампањи и приватни компании и дека тие веќе биле користени низ целиот свет, вклучувајќи ги и Европа, Африка, САД, како и Централна и Јужна Америка.
Во истрагата се наведува дека операциите на „Тимот Хорхе“ вклучуваат создавање илјадници лажни профили на социјалните медиуми на Твитер, Линкдин, Фејсбук, Телеграм, Џимејл, Инстаграм и Јутјуб. Овие лажни кориснички сметки, кои наводно користеле профилни слики од вистински корисници на социјалните мрежи, исто така биле поврзани со кредитни картички и можеле да се користат за создавање илјадници ботови што испраќале масовни пораки.
На еден тајно снимен состанок цитиран од „Гардијан“, Ханан рекол дека „тимот е вклучен во едни избори во Африка“. Потоа постоел тим во Грција и еден во Емиратите, на кои им биле дадени упатства. Според неговите зборови на снимката, биле завршени 33 кампањи на претседателско ниво, од кои 27 биле успешни.
Заштита на платформите на интернет
Експертите за заштита на приватноста во Германија велат дека Ханан можеби претерал во своите тврдења за да ги импресионира потенцијалните клиенти, но дека тврдењата на истрагата треба да се сфатат сериозно. Ханан исто така наводно им се пофалил на тајните новинари дека може да ги хакира е-поштата и апликациите за испраќање пораки на изборните активисти и да испраќа пораки до нивните контакти со цел да им нанесат штета на нивната кампања.
Џулијан Јаурш, кој е специјалист од истражувачкиот институт „Фондација за нова одговорност“ за тоа како платформите на социјалните медиуми треба да се заштитат себеси и нивните корисници, истакна дека биле воведени регулативи по слични откритија во минатото. Тој го нарече ова погрешен развој меѓу интернет-компаниите и истакна дека платформите мора да продолжат да посветуваат ресурси за подобро разбирање и справување со дезинформациите.