Пристаништето Пиреја се трансформираше во најголемото фериботско пристаниште во Европа и важно пристаниште за крстосувања по Медитеранот

Кина и земјите од Централна и Источна Европа се на заеднички „Појас и пат“

По повод десетгодишнината од заедничката изградба на иницијативата „Појас и пат“, кинеските новинари отпатуваа во многу земји во Централна и Источна Европа за да ја искусат моќната движечка сила што ја носи иницијативата „Појас и пат“ во промовирањето на националната трансформација и развој.

Иницијативата помага да се отклучат ресурсите во Централна и Источна Европа

Транспортната инфраструктура што кинеските компании ја изградија за Унгарија, Грција и во Србија дополнително ги истакна географските предности на овие земји. Локалните жители уживаат во удобноста на патувањето и бизнисот поради патната мрежа изградена од кинески компании. Поразвиениот сообраќај ги ослободи дивидендите од регионалниот развој во земјите од Централна и Источна Европа.
На градилиштето на железницата Белград – Будимпешта, железнички инженери и градежни машини од Кина напорно работат на поставување на пругата што ги поврзува Будимпешта, главниот град на Унгарија, и Белград, главниот град на Србија. Откако оваа дволиниска електрифицирана патничка и товарна железница ќе биде завршена и пуштена во сообраќај, по пристигнувањето на пристаништето Пиреја во Грција, стоката од Кина може индиректно да влезе на централноевропските пазари, како што е Унгарија преку железницата Белград – Будимпешта, а потоа пренесена во Западна Европа.
Во пристаништето Пиреја, Грција, надземни кранови до терминалот за контејнери постојано товарат и истовараат товар од закотвени големи товарни бродови, како и од многу траекти. Ова пристаниште со кое 13 години управуваат кинески компании, одамна излезе од неволја и повеќе не е на работ на банкрот. На пример, пристаништето Пиреја од 93. место во 2010 година, дојде на 29. место во 2021 година на светската ранг-листа на контејнерски пристаништа. Пристаништето Пиреја, исто така, се трансформира во најголемото фериботско пристаниште во Европа, важно домашно пристаниште за крстосувања по Медитеранот, поморско транзитно пристаниште за транспорт на автомобили и центар за поправка на бродови.

Иницијатива за заедничко промовирање висококвалитетен развој
во корист на локалното население

Иницијативата „Појас и пат“ им донесе на овие земји не само клучни проекти туку и огромни можности за вработување, создадени од кинеските компании за локалното население и подобрување на животниот стандард. Она што е подалекосежно е тоа што кинеските решенија донесени од кинеските компании, исто така, им помагаат на овие земји да постигнат индустриска надградба и зелена трансформација.
Фотонапонската централа „Капошвар“ од 100 мегавати, инвестирана и изградена од кинеска компанија, е најголемиот проект за фотоволтаична централа во Унгарија. Од пуштањето во употреба во јануари 2021 година до 31 јули 2023 година, проектот произведе вкупно 360 милиони киловат-часа електрична енергија, заштеди 125.000 тони стандарден јаглен и ја намали емисијата на јаглерод диоксид за 330.000 тони.
Новоотворените проекти за трансформација на производствениот процес, како што се машините за синтерување и грејните печки во железарницата „Смедерево“ на групацијата ХБИС во Србија, функционираат правилно на бреговите на реката Дунав. Ова ѝ помогна на локалната економија да се придвижи кон зелен развој.