Фото: „Нова Македонија“

Вртоглав раст на европските приходи од туризам – реална можност и за Македонија

  • Во контекст на можностите за остварување приходи и промоција на државата, „Нова Македонија“ со особен пиетет пишува за туризмот, земајќи го предвид неговиот потенцијал тој да стане една од респектабилните гранки на македонската економија
  • Шпанија постигна вртоглав рекорд во приходите од туризам во текот на првата половина од годинава. Според владини бројки, земјата забележа импресивен пораст и во пристигнувањата и во потрошувачката на туристите, надминувајќи ги своите европски конкуренти со значителна разлика

Шпанија во првата половина од годинава ги надмина Франција и Италија според приходите од туризмот, а зад нив остануваат и Германија, Унгарија и други европски земји. Земјата од Пиринејскиот Полуостров постигна вртоглав рекорд во приходите од туризам во текот на првата половина од годинава. Според владини бројки, Шпанија забележа импресивен пораст и во пристигнувањата и во потрошувачката на туристите, надминувајќи ги своите европски конкуренти со значителна разлика. Во контекст на можностите за остварување приходи и промоција на државата, „Нова Македонија“ со особен пиетет пишува за туризмот, земајќи го предвид неговиот потенцијал да стане носечка гранка на македонската економија. „Нова Македонија“ преку фељтонот „Мистична Македонија: Музеј под отворено небо“ и серијалот „Туристичкиот потенцијал на Македонија“ на м-р Никола Ристевски ги промовира природните ресурси, богатото културно наследство и туристичкиот потенцијал на земјава. А токму за таа цел беше објавен и додаток со сите продолженија од серијалот „Туристичкиот потенцијал на Македонија“ во празничното издание на весникот по повод Денот на независноста на Македонија – 8 Септември, укажувајќи на можностите за дополнително унапредување на туризмот како стопанска гранка со исклучително висок но неискористен потенцијал. Весникот во повеќе написи ја истакнува и потребата од програма за развој на туризмот за негово дополнително унапредување.

Европа забележа пораст кај пристигнувањата на туристи од 3,9 отсто во споредба со претходната година, малку под глобалниот пораст од 5 проценти. Овој раст укажува на континуираната привлечност на континентот и покрај глобалната конкуренција. Клучните фактори што придонесуваат за овој раст ги вклучуваат разновидните културни и природни атракции на Европа, добро воспоставената транспортна мрежа и закрепнувањето на големите настани и фестивали по пандемијата. Дополнително, богатата историја на Европа, знаменитости и градовите привлекуваат патници, зајакнувајќи ја нејзината позиција како една од водечките светски туристички дестинации.

Шпанија продолжува да го плени светот

Иако и Франција, Италија и Унгарија имаат раст во туризмот, ниту една не можеше да се спореди со извонредните перформанси на Шпанија. Вкупните приходи од туризам на Шпанија скокнаа, одразувајќи ја растечката глобална побарувачка за нејзините разновидни понуди – од историските знаменитости како „Саграда фамилија“ до прекрасните плажи на Коста Брава.
– Овој пораст на туризмот не само што ја истакнува привлечноста на Шпанија како глобална дестинација туку ја нагласува и виталната улога што ја игра секторот во водењето на економијата на земјата. Додека Шпанија продолжува да ги плени патниците од целиот свет, нејзината туристичка индустрија поставува пример за другите европски земји што сакаат да ги подобрат своите туристички перформанси – се нагласува во анализата на „Травел енд тур ворлд“.

Според официјалните податоци од шпанската влада, меѓународните туристички пристигнувања во првата половина од 2025 година достигнаа над 44,5 милиони, што претставува зголемување од 4,7 отсто во споредба со истиот период во 2024 година. Соодветно на тоа, вкупните трошоци на меѓународните посетители во овој период изнесуваа 59,6 милијарди евра, што претставува зголемување од 7,5 проценти во споредба со истиот период од претходната година.

Овој раст ја нагласува трајната привлечност на Шпанија како водечка глобална туристичка дестинација, поткрепена од нејзиното богато културно наследство, разновидни пејзажи и светски познати атракции. Регионите како што се Каталонија, Канарските Острови и Балеарските Острови се особено популарни кај туристите, со значително зголемување и на пристигнувањата и во трошењето.

Успехот на туристичкиот сектор игра клучна улога во економскиот развој на Шпанија, значително придонесувајќи за БДП и за вработеноста

Инфраструктурата и внимателно создаваните туристички атракции – комбинација за францускиот успех

Франција исто така има раст кај меѓународниот туризам, што ја одразува нејзината доминација како глобална туристичка дестинација. Со зголемување од 4,8 проценти во бројот на туристи од почетокот на годината во споредба со претходната година, привлечноста на земјата останува силна. Овој раст се одразува на зголемување на туристичките приходи, кои пораснаа за 4,8 отсто.

Туристичкиот успех на Франција е воден од комбинација на светски познати атракции, како што се Ајфеловата кула, музејот „Лувр“ и полињата со лаванда во Прованса, заедно со обемната туристичка инфраструктура што обезбедува беспрекорни искуства за посетителите.
– Распределбата на туристичките пристигнувања во текот на целата година, исто така, ја покажува привлечноста на Франција преку целата година. Јануари и февруари учествуваа со по 14 отсто од пристигнувањата, додека март забележа зголемување од 17 проценти, а април и мај беа водечки со 25 и 29 отсто учество. Оваа сезонска распределба ја нагласува способноста на земјата да привлекува туристи во различни месеци – нагласуваат аналитичарите на „Травел енд тур ворлд“.

Италија: Зголемен број посетители и економски раст

Италија исто така доживеа извонреден пораст на туризмот, со зголемување од 4,8 отсто на туристичките пристигнувања во споредба со претходната година. Овој раст е дополнет со значителен пораст на туристичките приходи, кои се зголемија за 5,7 проценти.
– Сезонската распределба на туристичките пристигнувања ја одразува широката привлечност на Италија во текот на целата година. Јануари и февруари учествуваа со 14 отсто од вкупните пристигнувања, додека март имаше удел од 18 проценти. Април и мај беа особено силни, придонесувајќи со 23 и 29 отсто, што ја истакнува популарноста на земјата во текот на различни периоди од годината. Со градови како Рим и Фиренца до крајбрежната убавина на брегот Амалфи и лозјата на Тоскана, Италија може да очекува уште поголем раст – се потенцира во анализата.

Сепак, тие истакнуваат дека зголемувањето и на пристигнувањата и на приходите од туристи е директен резултат на инвестициите на Италија во нејзината туристичка инфраструктура, вклучувајќи подобрена поврзаност, подобрени услуги за посетителите и фокус на одржливи туристички практики.

Германија со намален број на посетители

Германија доживеа пад на туристичките пристигнувања од 1,9 отсто во споредба со претходната година. И покрај тоа, земјата забележа скромен раст на туристичките приходи за 0,5 проценти. Тоа го одразува поголемото трошење на туристите и покрај падот на вкупните пристигнувања.
– Дистрибуцијата на туристичките пристигнувања низ месеците ја истакнува сезонската природа на туризмот во Германија. Во првата половина од годината, месеците од јануари до март учествуваа со 12, 14 и 14 проценти, соодветно, додека од април до јуни се забележаа позначајни зголемувања, при што април беше 18 отсто, мај беше 21 отсто и јуни беше водечки со 22 отсто. Овие бројки ја нагласуваат растечката популарност на Германија во текот на пролетните и раните летни месеци, веројатно поттикната од настани како што се познатиот „Октоберфест“ во Минхен и културните фестивали низ целата земја – се укажува во анализата.

Германскиот туризам продолжува да има корист од своето богато културно наследство, атракции од светска класа и добро воспоставена патна инфраструктура. Знаменитости како Бранденбуршката порта, замокот Нојшванштајн и градовите Берлин и Хајделберг остануваат значајни атракции за меѓународните посетители.

Зошто Австрија не губи од туристичкиот шарм?

Австрија регистрираше нов раст кај туристичките пристигнувања од 3,1 отсто од почетокот на годината во споредба со претходната година. Овој позитивен тренд е одразен со раст од 1,7 отсто на туристичките приходи. Интерес за посета на оваа земја има во текот на целата година, при што јануари и февруари учествуваат со 19 отсто и 20 проценти од вкупните пристигнувања. Март доживеа мало намалување од 16 отсто, додека април и мај забележаа намалување на 12 и 13 проценти. Сепак, јуни силно закрепна, со 20 отсто од годишните пристигнувања, што сигнализира на популарност на Австрија во текот на летните месеци.
– Атрактивноста на Австрија како врвна европска дестинација може да им се припише на нејзиното богато културно наследство, прекрасни пејзажи и добро развиена туристичка инфраструктура. Посетителите се собираат во градови како Виена, со своите царски палати и жива уметничка сцена, и Салцбург, познат по својата музичка историја и сценска убавина. Покрај тоа, широките транспортни мрежи на Австрија, вклучувајќи модерни аеродроми и ефикасни железнички услуги, ја прават лесно достапна за меѓународните патници – се потенцира во анализата.

Бидејќи туризмот значително придонесува за економијата на Австрија, растот и на пристигнувањата и на приходите од туристи ги нагласува важноста на секторот и привлечноста на земјата како дестинација преку целата година.

Туризмот сигурно го поттикнува економскиот раст во Унгарија

Унгарија доживеа стабилни туристички пристигнувања, со промена од 0 отсто во однос на претходната година. Но, земјата забележа значително зголемување од 7,1 процент на туристичките приходи, што одразува повисоко ниво на трошење од страна на посетителите.
– Умерениот удел на туристички пристигнувања во текот на месеците означува постојан интерес за Унгарија во текот на целата година. Богатото културно наследство на Унгарија, вклучувајќи ги знаменитостите како историскиот замок Будимпешта, живиот град Будимпешта и релаксирачките термални бањи, продолжуваат да привлекуваат меѓународни туристи. Дополнително, стратешката локација на Унгарија во Централна Европа ја направи лесно достапна дестинација за патниците – се потенцира во анализата.

Растечката привлечност на земјата е поддржана и од владини иницијативи за промоција на туризмот и подобрување на искуствата на посетителите. Е.Р.