Најголемиот светски аеронаутички саем во Бурже, во близината на Париз, по 54-ти пат во својата историја ја отвори вратата за широка публика. Екипата на „Новости“ имаше можност да го посети овој најважен осврт на најновите достигнувања во областа на цивилното и военото воздухопловство и вселенските летала
„Новости“ на најголемиот светски саем за аеронаутика во Бурже, во близината на Париз
Европскиот проект NGF, кој заеднички го спроведуваат Франција, Германија и Шпанија, а на кој наскоро треба да се приклучи и Белгија, со нетрпение се чека и е наменет да ги замени „Рафалес“, „Еурофајтерс“ и „Ф-18“ од 2035 година до 2040 година. Во неговото производство дошло до тензија меѓу компаниите „Дасо“ и „Ербас“. Донекаде стивнаа, но и двете компании решија посебно да го прикажат прототипот на ова последно европско воздухопловно достигнување во Бурже.
Биеналето во Бурже се одржува првпат по четири години, бидејќи последното издание беше откажано поради пандемијата на ковид, па ова е можност дизајнерите на авиони да најдат нова енергија по години криза, но и да одговорат на зголемени барања за заштита на климата и човековата околина.
На изложбениот простор од 125.000 квадратни метри се претставуваат 2.500 излагачи. Во салите и на отворено, на пистата се изложени 158 авиони и хеликоптери, како и беспилотни летала и авиони за специјални намени, како што се летачки такси. Од САД дојдоа дури 425 излагачи, а застапени се конструктори од уште 46 земји. Русија не е добредојдена, во контекст на војната во Украина. Најмногубројни се домаќините, со 1.130 компании. Се очекуваат околу 320.000 посетители. Според традицијата, ќе се одржат и воздушни собири.
Меѓу новитетите, „Дасо“ го претставува и својот нов „Фалкон 6Х“, „Ербас“ „А321 ХЛР“, кој ќе биде пуштен во употреба следната година, а голем е интересот и за авионот „локид мартин Ф-35“.
Џиновскиот „ербас А400М“, во служба на француската армија, плени со својата импозантност, а секој од неговите четири мотори развива моќност од дури 11.000 коњи. Кој би помислил дека ова чудовиште лета како пердув.
„Дасо“ понуди и интересна симулација на летот на „рафали“ со 3Д-визир. Се обидовме, без вртоглавица, да „полетаме“, да направиме лупинг над морето, а потоа да слетаме на носачот на авиони. Не беше едноставно, но впечатокот е спектакуларен.
– Ги поедноставивме контролите и ги приспособивме за широките маси – објаснува Том од штандот на компанијата.
За љубителите на поголеми висини се изложени и модели на вселенскиот брод „Аријана“.
Како и секогаш, главно ќе биде ривалството меѓу „Ербас“ и „Боинг“. Се очекува „Туркиш ерлајнс“ да нарача дури 600 авиони, но тајната останува до последен момент, која од двете светски познати компании ќе профитира најмногу од тоа. Можеби евтината компанија „Индиго“ ќе нарача уште 500 авиони од „Ербас“… Во секој случај, ќе се свртат десетици милијарди евра.