Фото: Пиксабеј

Туристите што слетуваат во Барселона на аеродромот веќе се пречекуваат со порака: „Предупредување за суша. Заштедете вода за време на вашиот престој“.
Каталонија е во критична ситуација веќе три години и ја доживеа најтешката суша во последните 200 години. Иако дождовите во изминатите неколку недели помогнаа да се ублажи ситуацијата, регионот сè уште не е подготвен за она што може да го донесе иднината.
Во контекст на климатските промени, кога дождот го има сѐ помалку и помалку во медитеранскиот басен, многу хотели веќе почнаа да размислуваат за начини како да се справат со таа ситуација.
Во оваа смисла, изгледите се попозитивни за оние што веќе ги презеле потребните мерки. Едно од таквите места е „Св. Кристофер ин“, хостел на само неколку метри од Каталуња. Од неговата изградба, ова место, кое секоја година прима илјадници патници од целиот свет, има систем за рециклирање што повторно ја користи водата од тушевите и мијалниците за чистење и миење на тоалетите.
Покрај тоа, за да се намали потрошувачката на вода од гостите, хотелот наплаќа едно евро за секоја промена на крпите и ги замени традиционалните тушеви со копчиња за мерач на време. Ова се ефективни решенија, иако не се лесни за имплементација.
– Најголемиот предизвик се трошоците. Ние сме зграда со 450 кревети и 35 тушеви. На почетокот беше малку комплицирано да се оправда инвестицијата и моравме да ја убедиме компанијата да ги одобри нашите пресметки – објасни Алекс де Лука, маркетинг-менаџер во хостелот.
Надвор од ова место, други хотели во Барселона исто така преземаат мерки за да се справат со сушата и да бидат поодржливи.

Фото: Пиксабеј

„Хилтон дијагонал мар“ одлучи да користи морска вода во својот базен, што го продолжува животниот век на водата. Во меѓувреме, „Мажестик хотел и спа Барселона“ ги обнови своите системи за туширање за да ја намали потрошувачката на вода од 40 литри (10,5 галони) во минута на само девет литри, мешајќи повеќе воздух со водата. Понекогаш напорите на овие компании мора да бидат придружени со промена на ставот кај посетителите. Многумина не се свесни што се случува додека не наидат на знаците и не видат различни мерки.
– Иако одговорот беше попозитивен отколку што очекувавме, повремено некои клиенти се жалат дека водата за туширање не трае долго – рече Де Лука.
Иако овие мерки се покажаа како ефикасни за заштеда на вода, вистината е дека не се знае со сигурност колку трошат посетителите.
Според студијата објавена во мај 2023 година од здружението за хотели во Барселона, гостите на хотелите во градот ја намалиле дневната потрошувачка на вода за 40 отсто во последните седум години. Студијата исто така покажа дека хотелите сега сочинуваат 9 отсто од вкупната потрошувачка на вода во градот. Понатаму, просечната потрошувачка на вода по турист е 163,5 литри дневно, што е само малку повеќе од потрошувачката на жителите на Барселона кога ќе се земе предвид водата што се троши надвор од домот. Институтот за истражување на водата на Универзитетот во Барселона нема податоци за поддршка на овие наоди, но проценува дека туристите користат околу двојно повеќе вода дневно во споредба со остатокот од општеството. Тоа е значајна бројка, која се чини дека нема никакви последици.
Хозе Ф. Гарсија, директор на Хемискиот институт на универзитетот, не верува дека моделот ќе се промени на краток рок.
– Во Барселона, економијата има многу важна туристичка компонента што влијае и на локалното население – рече тој.
Навистина, повеќе од 85 милиони посетители дојдоа во Шпанија во 2023 година и придонесоа со 12 отсто од БДП на земјата. И покрај тоа, Гарсија смета дека на среден рок може да дојде до промена бидејќи потребата за тоа е сѐ поголема и поголема. Но тоа нема да се случи додека не се промени локалниот начин на размислување.
– Во моментот кога сите ќе сфатиме дека водата е ограничен ресурс и дека не можеме да ја користиме колку што сакаме, сите ќе користиме помалку. Ова исто така ќе доведе до промена на економскиот модел – рече тој.