Почнува „ПИН-конференцијата 2024“
Во целата оваа празнотија од случувања во музичката индустрија доаѓаат Логин и неговата екипа од „Пасоворд продукција“ („Таксират“) за да нѐ поврзат преку „ПИН-конференцијата“, чие прво издание се одржа во 2012 г. Тоа е неверојатна можност на едно место да се дружиме и да учиме од професионалци од земјите од Европа. Конференцијата е помогната од фондовите на Европската Унија. Предвидени се повеќе сесии: „Најдолгиот пат“ или како да си ги остварите колективните права; „Криејтинг калчр Европа“ или како да ги истражиме резултатите и стратегиите за да се осигуриме дека локалните заедници вистински ќе имаат корист од креативните напори на учесниците; „Криејтив гејт прес конференц“ или како преку платформата да се обединат културните и креативните професионалци низ Западен Балкан, поттикнувајќи систем на соработка; „Мјузик бизнис алфабет“ на која еден од најголемите агенти Ник Хобс, кој води над 500 емисии секоја година (од стадиони до мали клубови), ќе го сподели своето огромно искуство со сите нас; „Нетворкинг сешн“ – поврзување со професионалци од осум земји: Унгарија, Полска, Грција, Македонија, Естонија, Чешка, Србија, Романија со кои ќе споделиме идеи. Следува сесијата „Сакам да живеам во музички фестивал“, на која ќе стане збор за фестивалите во премрежињата на новите времиња, потоа „Гет јор шит тугедр“ на која ќе се зборува за премостување на јазот на знаењето помеѓу музиката и аудиовизуелните сектори (филм, телевизија, рекламирање, игри) за подобрување на регионалните синхронизирани нешта и сето тоа со примери, односно како уметниците, издавачите, етикетите и музичките агенции се подготвуваат за успешна синхронизација во различните музички предели на Балканот.
На сесијата „Од концепт до успех“ ќе се зборува за основните алатки за трансформирање на креативните идеи во успешни настани во живо за новите музички професионалци. Темите вклучуваат стратегии за максимизирање на продажбата на билети, наоѓање и работа со вистинските партнери, ефективен развој на проекти и справување со економските и правните предизвици. Учесниците ќе ги научат клучните чекори во планирањето, буџетирањето, маркетингот и управувањето со логистиката за да ги донесат настаните од концепт во реалност, со фокус на градење одржливи кариери во музичката индустрија. Темата „Спонзорство“, пак, ќе се осврне на критичната улога на спонзорствата во музичкиот и културниот сектор. Ќе се покријат целните групи, стратегиите за брендирање, ефектите од спонзорствата, глобалните трендови и најдобрите практики за создавање влијателни партнерства.
Ќе биде презентирана новата „Фабрика за винили“ што доаѓа на Балканот во 2025 година преку откривање на квалитетот на произведените винили, цените, временските рокови за производство и условите за уметниците. Ова е шанса да се види како овој иновативен објект ќе ја револуционизира локалната музичка сцена. Ќе се зборува и за тоа како да снимите нов албум или сингл без да го изгубите разумот, како можете да ја промовирате и да ја дистрибуирате вашата музика без да станете менаџер на социјалните медиуми со полно работно време, учејќи ги триковите за ефективна промоција, од шармантна публика до избегнување на неусогласеностите на каналите за дистрибуција.
Ќе стане збор и за дигиталните права, а ќе се одржи и панел што ги споделува лудите, забавни приказни што се случуваат по завршувањето на последната песна – зад сцената, во комбето за турнеи, па дури и во оние смешни мејлови на кои сите забораваме.
На „ПИН-конференцијата“ посебен дел е посветен на Балканот, односно преку сесијата „Од нула до херој“ ќе се зборува за тоа како да ги надградите своите кариери и да достигнете нови пазари. Темите вклучуваат како да се подготвиме за извоз, да изградиме капацитет и да создадеме силна лична слика за ефективна промоција на социјалните мрежи.
Учесниците ќе научат како да напишат привлечен електронски комплет за печат, стратегии за трговија и користење на дигиталната дистрибуција за да допрат до пошироката публика. Оваа сесија нуди основни алатки за уметниците да го зајакнат својот бренд, да го максимизираат приливот на приходи и да се поврзат со обожавателите и професионалците од индустријата на глобално ниво. Ќе биде промовирана книгата „Готра“ за „црниот принц“ на македонската сцена Горан Трајковски од Тоше Филиповски. На четири сцени во три дена (28, 29 и 30 ноември) ќе имаме можност во живо да слушнеме над 50 бенда од цела Европа: „Хелем нејсе“ од БиХ; „Пич вајс“ и „Фулу“ од Франција; „Кем“, Моира“ и „Занаду“ од Македонија; „Ида Престер“, „Веја“, „Ки Клоп“ од Хрватска; „Скофја лока“, диеј КилоКико, „Антартик“ од Велика Британија; „Френки енд д дедбитс“ од Чешка и уште многу други, а влезот е бесплатен.
Конференцијата е ретка можност за македонските млади уметници подлабоко да влезат во водите на музичката индустрија, учејќи од искуствата на професионалци од својата област.
Љупчо Давчев