Фото: Пиксабеј

„Гринпис“ побара повеќе инвестиции во европските железници за да се создадат подиректни железнички линии и да се охрабрат луѓето помалку да патуваат со авион. Денес постојат шест пати повеќе директни воздушни врски меѓу европските градови отколку директни железнички врски, покажа новата анализа на „Гринпис“. Во неколку големи европски градови, воопшто нема директни возови за кој било друг град вклучен во студијата.

Активистите анализираа 990 маршрути меѓу 45 големи европски градови и открија дека 114 маршрути (12 проценти) имаат директни железнички врски. Има уште 305 маршрути (31 процент) каде што би било можно директно поврзување со постојните патеки, но трасата моментално не се користи. Од друга страна, 69 отсто од 990 линии имаат директни летови. „Гринпис“ тврди дека ова ги охрабрува луѓето да летаат со авион наместо да се возат со воз.

Ниту еден од анализираните градови не го искористува целосно својот потенцијал за директни железнички врски. Виена излезе на врвот како град со најмногу директни железнички врски – 17, Минхен е втор со 15 врски, а Берлин, Цирих и Париз ја заокружија првата петорка со по 13 приклучоци. На другиот крај на скалата има шест града што немаат директни железнички врски со ниту еден од другите анализирани градови: Атина, Лисабон, Приштина, Сараево, Скопје и Талин.

Извештајот на Европската комисија покажа дека вкупниот број меѓуградски патнички прекугранични услуги во ЕУ останал ист од 2001 до 2019 година, а вкупно тие сочинуваат само околу седум проценти од патувањата со воз во Европа. Во меѓувреме, вкупниот број на патнички ноќни возови во Европа падна од 1.257 неделно во 2001 година на 445 во 2019 година, иако некои линии повторно се воведени од 2019 година, како што е Брисел – Прага.

За да ги зголеми овие бројки и да поттикне повеќе луѓе да користат возови, „Гринпис“ ги повикува националните влади и ЕУ да го поддржат развојот на директните возови преку инвестиции во инфраструктурата, подобра соработка меѓу железничките компании и задолжителни директни возови онаму каде што сè уште не се комерцијално достапни.