Фото: Пиксабеј

Многумина несвесно го уништуваат автомобилот на овој начин

Повеќето возачи несвесно му прават голема штета на својот автомобил. Советите и триковите за користење на автомобилите во студените месеци се пренесуваат од генерација на генерација. Веројатно нема возач што не дал или добил совет дека автомобилот треба да се остави да работи откако ќе го вклучи за да се доведе до работна температура. И никој нема да го оспори таквиот ритуал бидејќи логиката налага дека на замрзнатиот мотор му треба малку време да се загрее пред да почне да се движи. Но, многумина несвесно го уништуваат автомобилот на овој начин: Дали е подобро да се почека моторот да се загрее или веднаш да се вклучи? Да му дозволите на моторот да се загрее е погрешно бидејќи со тоа можете да му го скратите животниот век.
Кога наутро седите во замрзнат автомобил на длабок минус, нема потреба да го загревате моторот на самото место. Имено, таквата практика може да го отстрани маслото од преградите на цилиндрите, што доведува до абење, а во исто време, ако моторот работи додека не ја достигне работната температура, непотребно ќе ви го троши горивото. Исто така, загревањето на моторот во мирување трае подолго отколку при возење, маслото се деградира поинтензивно, а деловите сѐ повеќе се трошат. Новите мотори имаат сензори што детектираат ниски температури во моторот, па пумпата за гориво работи „прекувремено“ за да достигне најмалку четири степени, а ако веднаш се вклучи, сите делови од моторот почнуваат да се загреваат поеднакво отколку во мирување. Компјутерот на автомобилот прави еден куп пресметки со помош на сите сензори за да го најде најдобриот сооднос воздух и гориво за ладен старт. Ова ќе предизвика вашиот автомобил да работи со повисоки вртежи во минута кога е ладен додека компјутерот се обидува да го загрее моторот побрзо.
Колку гориво трошите? Да речеме дека во просек секојпат кога ќе тргнете на работа наутро и потоа кога си одите дома, го оставате вашиот автомобил да се загрее пет минути. Тоа се 10 минути празен од дневно, пет дена во неделата, 52 недели годишно. Тоа се 2.600 минути годишно или 43,3 часа. Ако имате бензински мотор од 2,0 литри, губите 52 литри годишно. Заклучок? Кога ќе го стартувате автомобилот, возете го мирно и нема да се грижите за губење гориво и време. Во секој случај, автомобилот ќе се загрее многу побрзо под работен товар.