Во пресрет на Олимпијадата, популарниот бренд за спортска облека и официјален производител на облека на канадскиот тим, „Лулулемон“, е обвинет за екоманипулација („greenwashing“) во Франција поради залажувачката рекламна кампања „Биди планета“. Канадската група за еколошка кампања „Стенд ерт“ поднесе правна тужба за кампањата на трговецот на мало, „Биди планета“, за која вели дека е во спротивност со климатските рекорди на компанијата.
Тоа дојде по слична правна постапка во Канада и неодамнешните протести во продавниците на „Лулулемон“, вклучувајќи ја и главната продавница на компанијата во Ванкувер.
– Бараме француските власти да истражат како „Лулулемон“ може да тврди дека е дел од „Биди планета“ додека генерира повеќе емисии што ѝ штетат на планетата секоја година од половина милион автомобили – рече извршниот директор на „Стенд“, Тод Паглија.
Зошто „Лулулемон“ е обвинет за екоманипулација?
На церемонијата на отворањето на Летните олимписки игри, олимписките спортисти од Канада ги носеа новите црвено-бели дизајни на „Лулулемон“ – официјалниот снабдувач на опрема на националниот тим почнувајќи од 2022 година. Иако се чини дека трговецот на мало требаше да импресионира, „Стенд“ се надева дека неговата жалба ќе биде добро примена од Францускиот генерален директорат за политика на конкуренција, потрошувачки прашања и контрола на измами.
Маркетиншката кампања „Биди планета“ започната во 2020 година содржи слики од реки, здрави шуми и природа за да испрати непогрешлива порака дека „Лулулемон“ придонесува за „здрава“ планета. Групата за заштита на животната средина вели дека ова е во еклатантна контрадикција со вистинскиот начин на работа на „Лулулемон“. Од лансирањето на слоганот, „Стенд“ вели дека емисиите на модната компанија (нејзиното индиректно загадување) се зголемени повеќе од двојно до 2022 година, на 1,2 милион тони јаглерод диоксид. Извештајот за влијанието на „Лулулемон“ за 2023 година, исто така, открива дека повеќе од 60 проценти од материјалите што ги користи се добиени од фосилни горива и не се биоразградливи – главно полиестер и најлон – што придонесува за загадување на животната средина.
– Нашите спортисти заслужуваат да бидат најдобри во бренд што се усогласува со нивните вредности како Канаѓани, а не заведени од погрешен и зелен маркетинг – вели Рејчел Кичин, виша менаџерка за корпоративна климатска кампања на „Стенд“.
Таа ги наведе споредбите со други спонзори на олимписка опрема што обезбедува обновлива енергија и намалување на емисиите. Во најновата табла на „Стенд“ за врвните светски модни компании, на пример, „Пума“ и „Најки“ постигнаа релативно добри резултати за нивната употреба на обновлива електрична енергија.
„Првиот тест“ за француското регулаторно тело
„Стенд“ велат дека жалбата го означува „првиот тест“ за подготвеноста на францускиот регулатор за бран ново европско законодавство.
Во јануари оваа година, ЕУ донесе нова директива што се обидува да ги забрани погрешните тврдења за животната средина. Таа бара барањата за одржливост да бидат потврдени од независен и овластен проверувач. Во жалбата се забележува дека емисиите на стакленички гасови во „Лулулемон“ – Франција, се релативно ниски – но се вели дека тие не го одразуваат опсегот на емисиите на „Лулулемон атлетика скоуп 3“ во нејзиниот глобален синџир на снабдување, до кој француската подружница има пристап.
Во февруари, „Стенд“ поднесе слична тужба во Канада што резултираше со официјално отворање истрага од страна на Канадското биро за конкуренција во април за да се испита загриженоста дека компанијата ги доведува во заблуда клиентите за нејзиното влијание врз животната средина. Во последните недели се интензивираа и протестните акции. Во понеделникот, активистите приредија уличен настап пред главната продавница на спортскиот гигант во Ванкувер. Минатата недела, групата фрли транспарент на канадскиот тим-билдинг во Торонто, сугерирајќи дека спортистите ќе бидат „облечени во масло“.
Зошто модата е толку загадувачка индустрија?
Додека активистите го имаат „Лулулемон“ на нишан, тие исто така повикуваат на промени во индустријата. Производството на облека и обувки е одговорно за 8 отсто од глобалните емисии на стакленички гасови, проценуваат ОН, при што производните процеси сè уште се многу зависни од јаглен и други фосилни горива. Овие горива што ја уништуваат планетата, исто така, влегуваат во синџирот на снабдување преку синтетички влакна направени од нафта и фракиран гас и тешки горива потребни за транспорт на производите.
Модните компании што го префрлаат своето производство на обновлива енергија се најважната промена што брендовите можат да ја направат во нивните синџири на снабдување за да ги намалат емисиите, според кампањата.
„Лулулемон“ не одговори веднаш на барањето за коментар. Портпаролот на компанијата изјави дека „Биди планета“ не е маркетиншка кампања, туку столб на стратегијата за влијание на компанијата и дека компанијата е уверена дека изјавите што ги дава пред јавноста точно ги одразуваат нејзините цели и заложби за влијание.