Ако за едно дело може да се каже дека предизвика лавина разводи, тогаш тоа е серијата „Сцени од брачниот живот“ на култниот шведски режисер Ингмар Бергман. Мини-серијата од 1973 година, која Бергман подоцна ја преточи во филмот „Сцени од брачниот живот“, беше оживеана во 2021 година на телевизиските екрани, од израелскиот режисер Хагај Леви. Џесика Честејн и Оскар Исак сега скокнаа во чевлите на хероите на Бергман, Лив Улман и Ерланд Јосефсон.
Се чини дека Јохан и Маријан се совршена брачна двојка, која е успешна и на професионален и на семеен план. Толку многу што кога ги гледаме за првпат, тие даваат изјава за телевизиски репортер за тајната на нивниот успешен брак. Но, се разбира, не е сѐ како што изгледа. Јохан признава дека е во врска со помлада жена, а Маријан тоа ја доведува до растројство. Ерланд Јосефсон и Лив Улман ја играат таа „среќна двојка“ во класиката на Ингмар Бергман. Бергман тогаш ги прикажа измачените Маријан и Јохан додека нивниот брак се распаѓаше на најгрдиот можен начин. На начин што во тоа време разводот на брачна двојка не се „фотографираше“ на телевизија. Всушност, разводот како институција во тоа време не беше секојдневна појава. Болката, страдањето, противењето на конвенциите, слободата освоена со големи маки и пред сѐ автентичноста на главните ликови беа невообичаени за едно дело. Оттука, не е чудно што Леви, режисерот на римејкот, серијата на Бергман ја нарекува „политичка и револуционерна“.
Таа серија беше невидена во тоа време. Дури и разводот беше шокантна работа – вели израелскиот режисер за „Гардијан“.
Веднаш беа забележани тектонските промени што ги предизвика Бергман со својата серија, а потоа и со филмот, многу пошироко од областа на кинематографијата, освојувајќи голем број награди. Не само Шведска туку и Европа беше „погодена од бура“ од разводи. Веднаш со слични теми го следеа Вуди Ален и Ричард Линклејтер, а слично е и денес. Се сеќаваме само на „Брачна приказна“ на Ноа Баумбах од пред нецели две години. А Хагај Леви, сепак, не само што бил инспириран од Бергман туку буквално ја реконструирал секоја сцена од реализацијата на шведскиот режисер, но повторно успеал да направи оригинално дело.
Маријан и Јохан сега се Мира и Џонатан, кои навидум се совршена двојка. Тие се среќни родители, имаат прекрасен дом, со кој се гордеат, и меѓусебно се почитуваат. А нивните пријатели, уште една брачна двојка, се сосема спротивното. Затоа што Кејт и Питер, иако имаат деца, се горди на својот „отворен“ брак. Така, тие не се спречуваат еден со друг да имаат романтични партнери настрана во исто време. А потоа доаѓа шокот…
Сопругот преживува вистински емотивен ужас додека жената од очај го напушта. Џесика Честејн наводно плачела речиси секој ден на снимањето. Таа била преплавена со емоции, обидувајќи се да ги истакне сите сцени. Таа за порталот „Волчр“ зборуваше за тоа колку е тешко да се работи кога имаш таков товар на успех и колку била исплашена.
Во нашата серија малку ги свртевме работите. Сега жената е таа што го издржува семејството. Но, колку и да е успешна на работа, кога ќе дојде дома не сака да го „намести“ сопругот и да се понижува за тој да биде „крал“. Но тоа не може да трае вечно. Затоа што не можете да одите против себе – изјави Џесика Честејн.
За разлика од 1970-тите, денес на разводот се гледа многу поинаку.
Ако го прашаат Бергман која е цената на бракот, мислам дека неговото мислење беше да се убие љубовта. А јас со оваа серија сакав да го отворам прашањето која е цената што ја плаќате кога ќе се разделите. Мислам дека не се посветува доволно внимание на тоа колку е тешко и трауматично да се раскине. И колку треба да закрепнете и психички и физички – се зборовите на израелскиот режисер, кој зад себе има два пропаднати брака.
Никој не може да ѝ се вети на друга личност засекогаш, бидејќи секому приоритет му е траењето во себе. Но моногамните или други врски, сепак, не се центарот на новата серија од кујната на каналот„Ејч-би-о. Тоа е потрагата по среќа и самоисполнување. И дали некој ќе биде исполнет денес доколку го купи најновиот модел на мобилен телефон, што не би бил ако го прекине бракот.
И додека набавувањето на новиот модел би можело да се сведе на сеприсутниот консумеризам, толку карактеристичен за Америка, режисерот не сака серијата да се карактеризира како нешто што е американско. Иако со години работи еднакво успешно и во Израел и во САД, иако серијата е американска продукција, со американски актери, таа има европски сензибилитет.
Додека растев во Израел, имавме само една телевизија, која немаше доволно пари да купи американски серии. Најмногу гледавме британски, европски продукции – се присетува режисерот.
И додека сите би помислиле дека серијата е римејк на Бергман, со одредена доза на модерност додадена на оригиналот, тоа не е така. Изгледа дека Леви размислува за тоа што треба да се уништи, а што да се зачува. Можеби поради оваа серија двојките повторно ќе почнат да се спојуваат наместо да се разведуваат.