Канцеларијата на Европскиот омбудсман се обидува да утврди како на шефот на транспортниот оддел на Европската комисија му било дозволено да лета за Катар со билети платени од владата на земјата, се вели во писмото објавено денеска, во врска со големиот корупциски скандал што ја тресе Европската Унија.
Во писмото, европскиот омбудсман Емили О’Рајли вели дека шефот на одделот за транспорт на Европската комисија, Хенрик Хололеј „патувал неколку пати меѓу 2015 и 2021 година на сметка на катарската влада и организации блиски до неа“.
Патувањата беа направени во време кога тој оддел, познат како DG MOVE, беше вклучен во преговорите за воздушен транспорт меѓу ЕУ и Катар, по што договорот беше склучен на 18 октомври 2021 година. Хололеј не учествувал во преговорите, но бил шеф на одделот што ги водел.
О’Рајли ја праша претседателката на Европската комисија Урсула фон дер Лајен како највисокиот извршен орган на ЕУ ги одобрил овие платени летови и колку други комесари и високи функционери успеале да ги натераат неевропските земји и нивните поврзани организации да ги покријат нивните патни трошоци по јануари 2021 година … години.
-Фактот дека владата на Катар и организациите блиски до неа ги плаќаат патните трошоци на највисокиот функционер на DG MOVE отвора легитимни прашања за можното несоодветно влијание врз европското одлучување во оваа област- напиша О’Рајли.
Според неа, „иако таквите мисии би можеле да имаат корист за ЕУ, исклучително е важно овие договори да се следат поради ризикот од конфликт на интереси – без разлика дали се реални, потенцијални или перципирани“, додаде таа.
Официјален претставник на Европската комисија денеска тврдеше дека при покривање на патните трошоци за Хололеј се почитувале правилата за избегнување конфликт на интереси кои важеле во тоа време. Сепак, тие правила пропишуваа дека Хололеј мора да ја процени сопствената етика во однос на покривањето на патните трошоци кога ќе ги плати земја надвор од ЕУ.
На прашањето дали Комисијата смета дека Хололеј треба да поднесе оставка, претставничката на Комисијата Дејна Спинант рече само дека активностите на шефот на одделот за транспорт биле „во согласност со правилата што беа во сила во тоа време“.
Истрагата на канцеларијата на Европскиот омбудсман уследи по обвиненијата против четири лица поврзани со Европскиот парламент за корупција, перење пари и членство во криминална организација, во врска со примање мито од функционери на Катар и Мароко со цел да се стекнат влијание врз одлучувањето на највисокото законодавно тело на ЕУ.