Фото: ЕПА

Воведен е и систем за ладење на возачите, има нови ограничувања за дизајните на ДРС и за крилата…

Една година по големата ревизија на техничките прописи, следуваат голем број измени во правилата за сезоната во Формула 1 (Ф1) за годинава. Во пресрет на почетокот на сезоната во март, со трката во Мелбурн (Австралија), Формула 1 ги претстави седумте промени на правилата.

Укинување на бодот за најбрз круг

Од 2019 година возачот што ќе беше пласиран до 10-то место можеше да освои еден бод за извозен најбрз круг на трката. Понекогаш тоа значеше дека возачите уште притискаа доцна во трката при обидот да го добијат бодот, па дури и да застанат доцна во питстоп за да имаат свежи гуми. Но, исто така, тоа ја отвори можноста за болид надвор од првите 10 да влезе во бокс и да му го одземе бодот на друг возач, дури и ако тој не сакаше да го освои бодот, пишува Ф1. И со оглед на тоа што бонусот понекогаш се покажува како контроверзна тема, беше донесена одлука да се укине од системот на бодување за годинава. Остатокот од бодовниот систем останува непроменет, при што бодови освојуваат првите 10 возачи на гранпри-трка и најдобрите осум во спринт.

Систем за ладење на возачот

Ако временската прогноза предвидува температури од барем 31 степен во одредено време во текот на спринт или на гранпри-трка, може да се прогласи опасност од топлина. Тимовите ќе бидат известени од Светската автомобилска федерација (ФИА) и од нив ќе се бара да вградат задолжителен систем за ладење на возачот. Тоа, пак, доведува до зголемување на ограничувањето на тежината на болидите со применети две различни ограничувања, дополнителни два килограма за тренинг, квалификации и за сесии за квалификации за спринт, но вкупно плус пет килограми за спринт или за гранпри-трка. Двете различни ограничувања на тежината се поставени за да им овозможат на тимовите да го вклопат основниот систем, но без потреба да го полнат со течност за ладење, бидејќи не се смета дека е неопходно да се наложи употребата на системот во сесија за тренинг или квалификации поради пократката природа на овие сесии. Системот за ладење на возачот е „дефиниран како систем чија единствена цел е да обезбеди дополнително ладење за возачот“ и е поставен да биде во форма на огноотпорна облека, која овозможува пумпање течност околу низа цевки. Вклучува и пумпа, водовод и термичка единица за генерирање на ладењето.

Ограничувања за возачите што тестираат стари автомобили

Пред една година имаше измени во регулативите за тестирање претходни автомобили, бидејќи тимовите мораа да користат компоненти што користеле за време на тркачки викенд барем еднаш. Овој пат промените се однесуваат на возачите. Додека тимовите можат да изведат најмногу 20 дена тестирање секоја година, на возачите им е дозволено да учествуваат само во четири дена, за време на кои не им е дозволено да надминат вкупно 1.000 км. Ограничувањето се однесува само на времето на патеката за користење автомобил стар најмалку две сезони, а не тестирање гуми или промотивно возење со сегашната машинерија, пишува Ф1. Исто така, на тимовите им е дозволено да имаат достапен само еден стар болид за возење за време на тестот.

Повеќе време за дебитантите

Задолжителното возење за дебитанти е проширено за годинава, обезбедувајќи двојно повеќе време на патеката за време на тркачки викенд за оние што учествувале на не повеќе од две Ф1-трки во кариерата. Тимовите мораа да имаат дебитант барем еднаш во секој од нивните болиди, во два наврати вкупно, секоја сезона од 2022 година, но од годинава тој број се зголемува на двапати по автомобил. Така, со секој тим од два болида тоа значи четири шанси во текот на годината кога ќе вози со неискусен возач на првиот тренинг од викендот.

Нови ограничувања за дизајните на ДРС и отклонувањата на крилата

ФИА ги заостри техничките прописи за задното крило и за ДРС (систем за намалување на отпорот) со главните промени фокусирани на дефинирање на состојбата на распоредување и ограничување на само две позиции (затворена и отворена). Ова е донесено за да се затворат концептите „мини-ДРС“, каде што горните елементи на задното крило се навалуваат назад при брзина за да се намали отпорот. Ќе има и построго тестирање на празнината на задното крило за да се ограничи колку е прифатливо отклонувањето, од применетото оптоварување од 10 до 30 њутни, пишува Ф1. Други области што чекаат одобрување од комисијата на Ф1 се и ново ограничување на отклонувањето на горното задно крило, за да се намали дозволениот јаз помеѓу профилите на задните крила и врвовите на задните крила. Слично на тоа, допрва треба да се одобруваат построги ограничувања за ограничувањата на отклонување на предните крила што треба да се воведат од деветтата трка (Барселона).

Одредување на пласманот во квалификациите

Ланската трка во Сао Паоло ја зголеми можноста квалификациите да не бидат можни поради временски услови, а сега е запишано во прописите дека сѐ додека стјуардите не прифатат дека квалификациската сесија не може да се одржи, редоследот ќе биде дефиниран врз основа на пласманот во шампионатот за возачи. Тоа важи и за квалификациите за спринт што не можат да се одржат. Во двата случаја, ако пласманот во шампионатот на возачите не може да се користи (како на пример за прва трка од сезоната), тогаш редоследот ќе го одредат стјуардите. Разјаснет е и начинот на кој ќе се постигне квалификациски пласман ако повеќе возачи не постават време во две сесии. Возачите ќе продолжат да се подредуваат врз основа на тоа дали почнале летачки круг, пред оние што го напуштиле боксот за да направат обид, ако има возачи што не поставиле време и не можат да бидат одделени со тие метрики, тогаш ќе се користи редоследот од претходниот сегмент од сесијата, пишува Ф1.

Тест на гуми

Тестот за крајот на сезоната во Абу Даби ќе добие малку поинаква форма годинава, поради големата промена во прописите што ќе стапат во сила во 2026 година, пишува Ф1. Додека тестот за млад возач ќе се одвива вообичаено, со актуелен болид што го користи возач што стартувал не повеќе од две трки, вториот болид треба да биде болид што е приспособен за тестирање на гумите за 2026 година. Тие гуми ќе бидат со различна димензија и спецификации од гумата на „Пирели“ од 2025 година, а очекуваните карактеристики на перформансите на следната генерација болиди, исто така, ќе се разликуваат, така што тимовите ќе можат да го користат или нивниот болид од 2025 година, или кој било болид од претходните четири години што е „соодветно модифициран за да му обезбеди на назначениот доставувач на гуми средства за тестирање на своите идни производи“, пишува Ф1. Н.М.