Светот е сцена
Околу 160 дела на белгискиот надреалист Рене Магрит се прикажани во виртуелната „изложба на емоции“, наречена „Инсајт Магрит“, која ќе се прикажува во музејот за ликовни уметности „Ла Бовери“ во Лиеж, Белгија, до 6 март. На изложбата може да се погледнат некои од неговите најпознати иконски слики проектирани на секоја површина на изложбениот простор, создавајќи извонредно и разиграно искуство. Облаци, пловечки цевки и дожд од јаболка се меѓу познатите предмети и слики што ја исполнуваат просторијата, засилени со атмосферска звучна мелодија.
Салата со огледала создава вртоглав и пријателски фотоамбиент, дополнително обвивајќи го посетителот со екранизирани слики од 360 степени. Тоа е мултисензорен ескапизам, дизајниран да биде достапен за сите возрасти. Калеидоскопот со шарени сцени служи како визуелна индукција, чија цел е да поттикне интерес да се навлезе понатаму во плодниот репертоар на Магрит. На влезот на изложбата се изложени четири оригинални слики од Магрит што му припаѓаат на градот Лиеж. Тие се ретко видени и датираат од 1927 до 1943 година, а нудат поглед на различните стилови на уметникот. Времеплов ја прикажува хронологијата на неговиот живот, од неговото раѓање во Лесин во 1898 година до неговата смрт во Брисел во 1967 година.
За подетални информации за уметникот, посетителите можат да скенираат кјуар-код.
Избраните дела се организирани во осум теми, избрани да ја покажат еволуцијата на Магрит во текот на неговата долга кариера. Во неговиот ран период по Првата светска војна, тој ја истражува модернистичката апстрактна уметност пред да му се посвети на надреализмот во средината на 1920-тите години, станувајќи една од главните фигури на движењето. За време на „мрачниот период“ што следуваше, неговата придушена палета произведе слики во масло на платно што личат на театарски сцени. Тоа прерасна во негова преокупација со поставување секојдневни предмети во непознати и двосмислени сцени, што резултира со некои од неговите најпрепознатливи слики.
Во едно од познатите дела на Магрит, „Предавство на сликите“ (1929), тој ја интегрира иконската линија „Ова не е цевка“, за да ја истакне разликата помеѓу објектот и сликата. Тековните студии за претставување предмети доведоа до дела како што се „Изборни афинитети“ и „Неочекуваниот одговор“ во текот на 1930-тите. Како и кај многу уметници, ужасите од Втората светска војна предизвикаа стилска промена. Магрит ги усвои импресионистичките бои и радоста на животот, но овој „период на Реноар“ беше комерцијално и критички непопуларен.
Во текот на неколку месеци во 1948 година, тој изработи 30 дела за една изложба во Париз во покомичен и вулгарен тон. Приемот беше слично ладен, но во последните две децении од неговиот живот, со успешната продажба во САД, тој се врати на покласичниот стил. Предметите повторно беа во фокусот на неговото внимание и во внатрешните и во надворешните слики, кои го пренесуваат гледачот во поетски и енигматичен свет.
Изложбената маршрута завршува со документарно видео за Магрит, заедно со просторија опремена со столови и ВР-слушалки, кои им овозможуваат на посетителите да ги видат неговите уметнички дела во 3Д-формат.
Додека „Инсајт Магрит“ беше инаугуриран во Фиренца, „Ла Бовери“ е првиот музеј во Белгија што приреди вакво шоу, што е резултат на соработката со „Темпора“ и „Кросмедија“.
Посетителите може да дојдат и да го откријат универзумот на Магрит. Совршено функционира за извонредно шоу, бидејќи има многу мистерија и има елементи што се многу интригантни. Со анимацијата, навистина можете да почувствувате дека сте во неговиот ум – вели Леа Ронже, проект-менаџер во „Темпора“.