Роберт Бентон во друштво на Дастин Хофман, за време на снимањето на филмот „Крамер против Крамер“

Сценаристот и режисер чии заслуги ги вклучуваат „Крамер против Крамер“, „Бони и Клајд“, „Супермен“ и „Места во срцето“ почина во својот дом во Њујорк

Добитникот на „оскар“, сценарист и режисер Роберт Бентон почина на 92-годишна возраст.
Тој ги освои своите два „оскара“ за семејната драма „Крамер против Крамер“. Неговиот долгогодишен асистент и менаџер ја потврди неговата смрт за „Њујорк тајмс“.
Првата филмска заслуга на Бентон беше за косценариото на хитот од 1967 година „Бони и Клајд“ со Дејвид Њуман. Филмот освои два „оскара“ и беше номиниран за уште осум други, вклучувајќи ја и наградата за најдобро сценарио.
– Работев како уметнички директор во „Есквир“ и ме отпуштија. Решив да напишам сценарио. Јас сум дислексичен. Не можам да пишувам. Познавав еден млад уредник, прекрасен писател, Дејвид Њуман. Го уверив во гламурозниот живот на холивудскиот сценарист – изјави подоцна Бентон во едно интервју.
Проектот беше одбиван четири години сè додека Ворен Бити не изрази интерес. Тој заработи 70 милиони долари од буџет од 2,5 милиони долари.
Бентон повторно соработуваше со Њуман, како и со Бак Хенри, во комедијата „Што има, Док?“. Неговиот прв соло-проект беше за ноар-комедијата на Роберт Алтман, „Доцнежното шоу“.
Тој беше еден од четворицата сценаристи за „Супермен“ на Ричард Донер пред да го напише и да го режира „Крамер против Крамер“, кој беше критички и комерцијален хит во 1979 година. Тој освои два „оскара“ за најдобар режисер и за најдобро сценарио.

– Не мислам дека би успеале денес, бидејќи мислам дека има огромна промена во филмот. Дури и кон крајот на 70-тите, студијата сè уште беа во сопственост на претприемачи и беа водени од нив, а бизнисот што го водат претприемачи донесува одлуки на поинаков начин од корпорацијата, која е јавна компанија и е одговорна пред акционерите. Не велам дека еден е во право, а друг не, само велам дека тие се различни модели – истакна Бентон.
Тој повторно се соедини со ѕвездата од „Крамер против Крамер“, Мерил Стрип, за потребата на филмот „Стил на ноќта“, хичкоковски трилер што го напиша и го режираше во 1982 година, пред да го освои својот трет „оскар“ за сценариото за „Места во срцето“. Драмата во која глуми Сали Филд, која исто така му обезбеди номинација за најдобар режисер.
Неговите подоцнежни заслуги како сценарист и режисер ги вклучуваат комичната драма „Ничија будала“ од 1994 година и трилерот „Самрак“ од 1998 година, обете со Пол Њумен во главната улога, и адаптацијата на Филип Рот „Човечката дамка“ во која глуми Ентони Хопкинс. Тој исто така го напиша сценариото за божиќната комедија „Ледената жетва“ со Џон Кјузак.
Неговата последна заслуга беше за режирање на ансамблската драма „Гозба на љубовта“, во која главните улоги ги играа Морган Фримен и Грег Кинир.
– Барам нешто што е различно од она што го направив минатиот пат. Сценаријата преживуваат еден вид специфичен процес, а јас стигнувам до точката каде што уживам во овие ликови доволно за да поминам две години со нив – рече тој за својот процес во 2003 година.
Сценаристот и режисер Вит Стилман го нарече Бентон „еден од најголемите“ во својата онлајн објава каде што постхумно му оддаде почит на својот колега.
Според „Њујорк тајмс“, Бентон работел на своите мемоари непосредно пред смртта.